Kecskeee2 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 1529

Sziasztok!

 

Egy kis hozzáértő segítséget szeretnék kérni.

Decemberben karácsonyi ajándékként vásároltam egy LED lámpát az egyik WEBáruházból. Mikor megjött a lámpa átadtam a páromnak, de sajnálattal tapasztaltuk, hogy ugyan bontatlan volt a csomagolás, nagyon karcos volt, le volt pattogva a festék, foltos volt a talp rész.

Azonnal fotóztam a hibák nagy részét, elküldtem emailben a cégnek és kértem, hogy adják vissza a pénzt vagy cseréljék a terméket. Erre ők az ünnepek után válaszul adták, hogy sajnos a kért színben nincs már a termékből készleten, de amint lesz szólnak és cseréljük azt. Eltelt lassan 1 hónap január közepe volt mikor használtuk a lámpát, mert nem számítottunk rá, hogy lesz még készleten a kiválasztott darab.

Február elején írt egy levelet az asszisztens hölgy, hogy van lámpa, cserélik, oda vissza futárt állják. Örültünk, visszacsomagoltam a lámpát az eredeti csomagolásba, majd elvitte a postás.

Másnap küldött a hölgy ismét egy levelet amiben panaszkodik, hogy milyen rossz állapotban van a lámpa, így nem tudják "ÚJRA értékesíteni?!?!!", ki fogja számlázni a kárt a futár díjat stb, és ha nem fizetem be perelni fog.

Megírtam neki válaszként, hogy a lámpán nem okoztunk kárt, az eredeti hibás állapotban küldtük vissza. Erre elmentek valami fogyasztóvédelmi szakemberhez, aki megállapította, hogy a lámpa talpán látható foltokat én okozta valami törölgetéssel. Arról nem esett szó, hogy egyébként a lámpa többi része teljesen karcos, hibás, értékesítésre méltatlan állapotban van. A szakértő a küldött képek és a mostani állapot alapján megállapította, hogy a talp részén én okoztam sérülést, foltot.

 

Kérdésem a következő:

Úgy tudom, hogy egy idő után ha nem sikerül cserélnie a terméket megadott időn belül akkor használhatom azt és utána is élhetek a csere joggal, állapottól függetlenül.

Milyen lehetőségeim vannak ebben az esetben ha tényleg perelni szeretne a cég?

Én vettem egy lámpát ami totál hibás volt, ők nem tudták cserélni csak kb 1,5 hónap után, visszaküldés után pedig szóvá tették milyen rossz állapotban van. Szakértőt hívtak és ő megállapította, hogy a lámpán használatból eredő sérülés van, de a sérülések kb 90%át nem én okoztam, nem a használatból eredő sérülés.

 

Legyetek szívesen segítsetek, mert nem szeretném, ha kihasználnának!

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv,

Kardos Gábor