John Howard Creative Commons License 2015.02.01 0 0 147

"Lefelé az akkumulátorok csekélyke kapacitása a korlát, a motor lehet nem indul be sokáig, légfékkel fog fékezni egy idő után."

 

Ebben azért ne legyél biztos. A dízelmotor ugyan valóban nemigen fog beindulni lejtmenetben, de a fékezési energiának amúgy is csak kis részét lehet az akkumulátorokba visszatáplálni, hiszen viszonylag rövid ideig, viszonylag nagy fékáramokról van szó, ez pedig gyakorlatilag nem alkalmas akkumulátorok töltésére. Mivel a töltőáramot mindenképpen korlátozni kell (különben az akkumulátortelep esetleg végzetesen túlmelegedhetne), még néhány perces töltés is - huzamos lejtmenetben - csak kis töltést eredményezne. Ezért villamosfék üzemben a hibrid gépek is jórészt fékellenállásra dolgoznak; viszont tartósfékként ekkor is kímélik az üzemi légféket, annak "szükségtelensége" miatt.

Előzmény: Zahnrad (145)