oLayos Creative Commons License 2015.01.24 0 0 32412

T Robi53!

 

Nagy baj lenne, ha egy jó EGR szelep működését ennyire észrevennéd. Mivel folyamatosan teszi a dolgát az ECU felügyelete alatt így ez része a motor normális működésének. Mint említettem, ha jó!

Működik az indítás után pár másodperccel általában 10-20% nyitással - levegőhőmérséklet függvénye is - majd normál átlagos motorterhelésnél 5-30%-os nyitási értékeket variál a kapott utasítás alapján.

Padlózásnál lezár, csakúgy mint teljes gázelvételnél.

Ritkán 80%-os nyitás is előfordul, de én még jól működő EGR-nél nem láttam nagyobb értéket. Ez határozott, de nem padlógázas gyosításnál olvasható/látható.

 

Ezeket élőadat kiolvasással lehet látni és akkor nézzük, ha valamilyen EGR problémára gyanakszunk.Sajnos városi használatnál találkoztam már 20 ezret futott TDCi-vel, amelyiknél szorult már és nem zárt kellően. Ő indtási problémával került hozzám. Ha nem lenne ez a szelep, sok bosszúságtól mentesülnének az autósok, de van.

 

... és nem sebességfüggő, inkább terhelés és fordulatszám játszi szerepet.

 

Ezzel itt a Milyen motorolajat használsz? topikban én nem foglalkozom többet, ennek is van saját topikja, csakúgy mint a részecskeszűrőknek.

 

...az említett körforgalmas szituáció egy rövid filterregenerálás volt inkább. Akkor jellemző inkább amit leírtál.

Előzmény: Robi53 (32409)