T Robi53!
Nagy baj lenne, ha egy jó EGR szelep működését ennyire észrevennéd. Mivel folyamatosan teszi a dolgát az ECU felügyelete alatt így ez része a motor normális működésének. Mint említettem, ha jó!
Működik az indítás után pár másodperccel általában 10-20% nyitással - levegőhőmérséklet függvénye is - majd normál átlagos motorterhelésnél 5-30%-os nyitási értékeket variál a kapott utasítás alapján.
Padlózásnál lezár, csakúgy mint teljes gázelvételnél.
Ritkán 80%-os nyitás is előfordul, de én még jól működő EGR-nél nem láttam nagyobb értéket. Ez határozott, de nem padlógázas gyosításnál olvasható/látható.
Ezeket élőadat kiolvasással lehet látni és akkor nézzük, ha valamilyen EGR problémára gyanakszunk.Sajnos városi használatnál találkoztam már 20 ezret futott TDCi-vel, amelyiknél szorult már és nem zárt kellően. Ő indtási problémával került hozzám. Ha nem lenne ez a szelep, sok bosszúságtól mentesülnének az autósok, de van.
... és nem sebességfüggő, inkább terhelés és fordulatszám játszi szerepet.
Ezzel itt a Milyen motorolajat használsz? topikban én nem foglalkozom többet, ennek is van saját topikja, csakúgy mint a részecskeszűrőknek.
...az említett körforgalmas szituáció egy rövid filterregenerálás volt inkább. Akkor jellemző inkább amit leírtál.