htibor Creative Commons License 2015.01.16 0 0 22732

Nekem is tetszene, de a finanszírozás kérdése nem kicsit máshogy működik itthon, mint Németországban :)

Egy 20-30 percenként járó villamos beruházásigénye és fenntartása(pálya, felsővezeték, karbantartó bázis) nagyságrendi különbséget jelentene a jelenlegi szinthez képest. És a jelen törvények alapján a helyi közlekedés fenntartója és megrendelője az illetékes helyi önkormányzat. Ha pedig gyakrabban közlekedne és több eszköz lenne, akkor nem lenne olyan kihasználtsága és még nagyobb üzemeltetési költség jelentkezne.

 

Utasforgalmi szempontból az autóbusz kapacitása bőven meg tud felelni Fehérvárnak.

Ha környezetvédelmi szempontok is érvényesülnek, akkor jöhet képbe a trolibusz/elektromos/alternatív hajtású autóbusz, az adott hajtási mód minden előnyével és hátrányával együtt. Általában nem a beszerzés és átadás a kérdéses itthon a fejlesztéseknél, hanem, hogy 2-3-5-8+ éven keresztül üzemeltetni szükséges megfelelő színvonalon.

Előzmény: Hedo (22730)