gyikhuszar Creative Commons License 2015.01.14 0 0 154795

Azért most nem ilyen román csodamasinákról beszélünk... Normálisan megkonstruált motor még kicsit kopottas állapotban sem fogyaszt hidegen olajat. Az illesztések változását nem úgy kell elképzelni, hogy hidegen 5 mm-es rés van a dugó meg a henger között.

A hidegindításkor jelentkező kék füst (=égő olaj) abból adódik, hogy az üzemmeleg állapotban történt leállítás utána a szelepszár szimmeringeknél az alacsony viszkozitású olaj becsorog, a következő indításnál pedig elég.

 

Én az M52-be már most is modernebb olajat használok, mint ami a tervezéskor rendelkezésre állt (még nem nagyon voltak elérhetőek polgári használatra 5w-s olajok), de az LL-04 nem bele való, majd Ogre mesél róla.

Előzmény: Csák Morritz AKA Alibiman (154794)