BJani Creative Commons License 2015.01.14 0 0 62879

az ATC nyilván akkor kér sebességet, amikor oka van rá

...

Ilyenkor ezt felülbírálhatja a céges policy?

 

Sok esetben felülbírálja.

A pilótának mindig megvan az a joga, hogy unable-t válaszoljon. Hogy ezt a gép teljesítménye, a légiüzemeltetési korlátok, vagy épp céges előírások miatt mondja, az onnantól már majdnem mindegy, mert az irányító el kell fogadja a pilóta válaszát.

Sajnos tehát néha a céges előírások megakadályozzák, hogy az irányító a mindenki számára legoptimálisabb megoldást válassza.

 

Meg egyébként úgy van, mint az autónál mondják, hogy 90 km/óránál eszi a legkevesebbet, és ehhez közelítenek? :-D

 

Hasonló.

Minden esetben van olyan sebesség, amelyik a legkisebb üzemanyag fogyasztást eredményezi. Ez persze elég lassú, az esetek 95%-ában mindenki gyorsabban megy ennél valamivel, mert az idő is pénz. Ahogy az autópályán is csak kevesen mennek 90-el.

 

Azt, hogy egy cégnek végül is milyen sebességgel éri meg repülni, azt az idő arányos költségek, és a kerozinköltség aránya adja meg, ez a cost index.

 

http://www.skybrary.aero/index.php/Cost_Index

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (62877)