az ATC nyilván akkor kér sebességet, amikor oka van rá
...
Ilyenkor ezt felülbírálhatja a céges policy?
Sok esetben felülbírálja.
A pilótának mindig megvan az a joga, hogy unable-t válaszoljon. Hogy ezt a gép teljesítménye, a légiüzemeltetési korlátok, vagy épp céges előírások miatt mondja, az onnantól már majdnem mindegy, mert az irányító el kell fogadja a pilóta válaszát.
Sajnos tehát néha a céges előírások megakadályozzák, hogy az irányító a mindenki számára legoptimálisabb megoldást válassza.
Meg egyébként úgy van, mint az autónál mondják, hogy 90 km/óránál eszi a legkevesebbet, és ehhez közelítenek? :-D
Hasonló.
Minden esetben van olyan sebesség, amelyik a legkisebb üzemanyag fogyasztást eredményezi. Ez persze elég lassú, az esetek 95%-ában mindenki gyorsabban megy ennél valamivel, mert az idő is pénz. Ahogy az autópályán is csak kevesen mennek 90-el.
Azt, hogy egy cégnek végül is milyen sebességgel éri meg repülni, azt az idő arányos költségek, és a kerozinköltség aránya adja meg, ez a cost index.
http://www.skybrary.aero/index.php/Cost_Index