gw Creative Commons License 2015.01.02 0 0 882

Bár elvileg jelenleg a PKP IC dízeles vonatait csak bérelt cseh 754-esek és Cargós SU46-osok húzzák, sikerült Lublinban elcsípni a szintén Cargos SU45-213-at december 29-én. 

 

 

Ezen kívül a környéken még az SU46-054-et sikerült megfigyelni (Zamoscban).

 

 

Láthatóan a tél a PKP PLK-t is váratlanul érte, aminek következtében nem sikerült eljutni Helbe (vagyis sikerült volna, csak értelme nem lett volna). Bár időben Redába értem, de a csatlakozás Hel felé késett 20 percet. Mire megérkezett az oda tartó vonat (bemondva csak 10 perc volt), már jött a szembevonat, mivel át akarták helyezni a keresztet Redába. Igen ám, de a váltó, ami ehhez szükséges lett volna (normál esetben itt nincs kitérés, minden heli vonat az első vágányon halad át mindkét irányba), nem volt a helyzet magaslatán, így további 30 perc után sikerült használhatóvá tenni. Itt már 50 perc volt a késés, így az eredeti 60 perc helyett 10 perc lett volna a félsziget végén. Vagy 1 óra 50 perc, a következő vonattal, de az már sötétben, hóviharban lett volna, így marad egy tavaszi látogatás a téli helyett.