Landsmann_ Creative Commons License 2015.01.01 0 0 2354

Leírom az én esetemet:

Egy érdekes dolog derült ki, aminek az okát nem tudom és azt sem, hogy hogy szüntessem meg. Az történt ugyanis, hogy az SPA2102-n keresztül a Neophone hálózatából nem lehet hívni a bátyámék szintén Neophone-os számát. Minden más Neophone-os szám kicsöng, kivéve az övékét. Más hálózatból hívható. Ő tud minket hívni. A 3 ATA beállítása azonos, annyiban tér el az SPA, hogy általában bővebb beállítási lehetőségek vannak mint a PAP2T-n. DE ami megegyezik, az teljesen egyforma. A furcsaságnak ezzel még nincs vége. Ha PAP2T-ről indítok hívást, mint ahogy eddig is volt, akkor gond nélkül kicsöng náluk a telefon. De még mindig van érdekesség. Ha a nálam lévő PAP2T-t konfigurálom fel a bátyáméval azonos adatokkal, akkor a próba sikeres, nálam csörögni fog. A két ATA hardvere és szoftvere teljesen azonos, tehát nem lehet a dolgot arra fogni, hogy az egyik későbbi lenne mint a másik és némi szoftver különbség lenne rajtuk. Teljesen azonosak. Még egy próbát tettem. A bátyámnál lévő második vonalát felkonfiguráltam egy másik szám adataival. Nos, az eredmény igen érdekesen alakult. Felhívva a számot én kicsengési visszhangot hallottam, viszont a telefon valójában nem csörgött. Míg a másik vonalat hívva még csak kicsengési visszhang sem volt.
Tehát. Úgy néz ki a dolog, külön-külön minden tökéletesen működik, de ez a két eszköz együtt nem. Nyilvánvalóan az SPA másmilyen adatokat küld el mint a PAP2T, ami azt eredményezi, hogy a központ a hívott fél felé nem tudja eljuttatni a kicsöngési jelet és a hívóhoz a visszhangot. Én úgy gondolom, hogy ez a probléma kétkörös. Egyrészt az SPA által küldött adatok alapjában véve nem lennének problémásak, hiszen a nálam felkonfigolt rendszer rendben működött. Az eltérő adatok miatt lehet, hogy a bátyám internetszolgáltatójának hálózatába is már úgy érkezik a jelzés, hogy azzal nem tud mit kezdeni az ATA. Érdekes még, hogy a hangposta a hívás után nem azonnal jelentkezik be, hanem annyi idő múlva, mint amennyi időnek el kell telnie ahhoz, hogy elinduljon ha nem veszik fel a telefont. Valószínűsítem, hogy a központ elküldi az adatokat, de mivel az ATA egységtől nem megy visszajelzés, hogy a telefont felvették, így egy idő után a hangposta jelentkezik be.
De azt is kipróbáltuk, hogy míg én hívtam, felvette a telefont. Vajon akkor kapcsolatba kerül velem, vagy sem? Sajnos nem. Tehát nem csak arról van szó, hogy nem csöng ki, hanem ténylegesen nem kapcsolódunk össze. Sajnos nem sikerült rájönnöm a probléma okára, így aztán a két vonalhoz két ATA egységet használok, noha a két készülék 4 vonalat tudna kezelni. Mindkét eszközben 1-1 vonal van aktiválva, a másik letiltva, hogy ne okozzon problémát.