ösztöke Creative Commons License 2014.12.28 0 0 1025

De tényleg, ez a kérdés túlmutat a karácsony pogány eredetén, azért dobtam vissza.

 

Hitem szerint, csak hogy világos legyen: Jézus Krisztus emberré lett (előtte az Isten fiai között volt, mint szellemi lény, mint Izrael Angyala, aki a pusztában Mózeséket követte, akit Isten Szavának neveznek, aki által Isten teremtett), hússá, testé lett Felkentje az Istennek, ahogy az Írás mondja, tehát nem volt az őt elküldő Isten, az Örökkévaló, YHWH, sem félig az, sem személye, sem Isten úgy ahogy az "Isten"-t értik általában az emberek, hogy egyedüli, kezdet nélküli, mindenható, mindenek létrehozója, míg őt nem hozta létre senki, egyedüli, mindentudó, jó, mindenek elrendelője, akinek akaratából minden más létezik, minden élet forrása. A csodákat Jézus az egy Isten ujjával, Szent Szellemével végezte, amivel, mint Messiás fel volt kenve. Krisztus ennek az egyedüli Istennek a Fia (ahogy a mennyei szózat szól hozzá, hogy "Fiam vagy te, ma szültelek téged"), nem pedig a személye, része, stb. ahogy a szentháromság tan tanítja. Viszont Jézus érvelt azzal, hogy ő Isten az Isten-fiúságát védve, csakhogy ez esetben a héber Isten-fogalmat használta, amit az Isten felhatalmazottaira is ért (mint Mózes), hatalmasat, erőset, bírát jelent, amilyenem az Felséges fiai is mind az Isten tanácsában a mennyekben, akiket Istennek (Elohim) hív az Írás. Ez volt Krisztus pozíciója is, mielőtt a földre jött. Miután pedig meghalt és feltámadt, az Isten jobbjára ült, és Isten Úrrá tette őt mindenen, mindent a lábai alá vetett, akár fenn a mennyben, akár a földön, vagy alatta vannak. Természetesen Önmagát kivéve, mint ahogy mondja az Írás, hogy az Egyház feje Krisztus, Krisztusnak a feje pedig az Isten. Jézus soha nem tanította magáról, hogy ő az egyedüli Isten, vagy annak valami része, sőt az ilyesmit általában visszautasította, mint a gazdag ifjú esetében, ahol azt mondja egyedül az Isten jó, miért is nevezi őt jónak?  (tehát a gazdag ifjú túlment a tiszteleten a "jó" jelzővel, mivel az akkoriban csak az egy Istenre használták) Az már a pogány istenségek kultuszából jött, hogy Jézust olyan polcra helyezik, ami ő sose volt, és nem is lesz. Általában is a szentháromsággal nem értek egyet, hanem az ellen szoktam írni. Remélem így egyértelmű. 

 

Előzmény: frissszél (1022)