autochip Creative Commons License 2014.12.11 0 0 377

Teljesítményméréssel és fékpaddal kapcsolatban itt egy korábbi mmc chiptuning forum hozzászólás kiegészítve a felvetett kérdéssekkel.

autochip 2014.05.20 Creative Commons License         319

Ha fékpadról és teljesítménymérésről beszélünk, akkor fontos tényező a fékpad minősége és a mért értékek pontossága.

Ha biztosra akarunk menni és objektív mérési eredményt szeretnénk, akkor érdemes független mérőhelyet választani, és ott ellenőriztetni a végeredményt ahol semmilyen érdek nem fűződik az értékek manipulálásához.

A legtöbb helyen korrektül mérnek, de sajnos volt már példa az ellenkezőjére is, amikor "a saját padján mindenki annyit mér amennyit szeretne" című effektus érvényesült.

Komolyabb chiptuning cégeknél a megadott értékekre garanciát vállalnak, és az egyéni kérések figyelembevételével módosítják a vezérlőprogramot.

Ha a megadott értékekre garanciát vállaltak, akkor nincs jelentősége hogy a mérés helyben vagy néhány km-el távolabb történik, fontosabb szempont a mérőpad tudása.

A chiptuning program írója (kellő tapasztalat birtokában) tisztában van azzal hogy min mennyit állít, az milyen értékeket fog eredményezni és azzal is hogy mit ad ki a kezéből.

Nyilván ezért is tud garanciát vállani a megadott értékekre.

Ha a mérés nem hozza a várt eredményeket annak ellenére hogy a tuningprogram jó, akkor a következő lépés a diagnosztika.

Ha egy jeladó nem működik megfelelően akkor a chiptuning program sem fog jól működni.

Vannak olyan hibák melyek nem minden esetben jelennek meg a hibatárolóban pl. légtömegmérőhiba, de a hiba kijavítása után egy jól megírt program hozni foja az elvárt értékeket.

Teljesítménymérésre a független http://www.dynoproject.hu/ céget ajánlom, ahol 1 tengelyen 1200 LE-ig, összkerekes autóknál 2400LE-ig tudnak pontosan mérni.

Náluk nem 1-2  átlagos ventillátorral hűtik a motort mérés közben, a mérőterem eleve légátáramlásosra lett tervezve, és 1160 légköbméter a terem légcserélése percenként.
Mérés közben a menetszél erősségét számítógéppel vezérelve szimulálják.

Lényeges információ az is hogy 2000-es fordulatszám alatt tud-e jól mérni a pad, mivel mindenki azt szeretné hogy már alacsony fordulatszámról jobban gyorsuljon az autója, így a mérés során szeretné megtudni ezeket az értékeket is.

A csatolt képen egy BMW E90 320D gyárilag 163 LE-s autó mérési görbéi láthatóak a gyári és a chiptuning programmal.

1600-as fordulatszámon 250 Nm-t tud az autó a gyári programmal, chiptuning programmal 325 Nm-t, ami +75 Nm erőtöbbletet jelent 1600-nál.

Előzmény: core3tdi (366)