molnibalage
2014.12.03
|
|
0 0
24286
|
Ha nincs teljesítmény az emelkedéshez és továbba is felhúzva tartja a gépet, akkor szeritned mi fog történni? Szépen nő az állászög és egy idő után átesik vagy átesésközeli állaptba kerül. Az F-16 esetén szépen leadja az orrát a gép, de csak az FCS miatt, ami megadakályozza - ha tudja - hogy a gép bedugózzón. (Varga Ferenc erről mutatott privát HUD videót is és megjegyezte, hogy hasoló FCS nélküli MiG-21-gyel mi történt volna... Na, a Szu-25 is ez a kategória...)
Ha a gép sebessége forduló közben csökken, mert a Ps=0 vonalnál gyorsabban fordul akkor egy idő után az egyik szárny átesésközeli állapotba kerül és végül átesik, ahogy ez történt a híres B-52 és C-17 balesetben is, ahol forduló közben a gépek szépen lepereceltek. A különbség annyi, hogy a sűrű légkör és kis magasság miatt ez más sebesség és bedöntésnél következik be. Az U-2-nél közismert tény, hogy mennyire pengeélen táncol odafent, amikor a CAS 70l+ láb felett alig 100 csomó. Ott is, ha a pilóta erősen megtépnél a gépet, szinte azonnal átesne...
Komolyan mondom, hogy eszemfaszom megáll rajtad, téged honnan szalasztottak ekkora "tehetséggel"...? |
Előzmény: Platon (24250)
|
|