Losapayos Creative Commons License 2014.12.01 0 0 106835

Tisztelt Fórumozók,

Remélem nem gond, hogy a 307 csoportba írom segítségkérő levelem. Elvégre ugyan az a motor! :)

Diesel szakik segítségét kérném! Az autóm egy 1999-es évjáratú Peugeot 406 2.0 HDI. Motorkód RHZ Telj.: 80 KW.

Km futás: 222 000 Km

A problémám pár napja kezdődött. A jelenség sárga hibajel jelent meg és befulladt a motor. Indítózás, beindult, majd 2000 fordulat körül leállt. 2x megcsinálta, hazagurultam vele. Leállítás, járatás , irány a szerelő, aki  nem tudott kódot kiolvasni , irány a másik szerelő, még mindig van hibajel. Szép óvatosan normál tempóval az autó megy. 15 km a mási szerelőhöz. Kódot kiolvasta, amik a következők voltak:  

P0100 - Légtömegáramlás szenzor, nyitott/zárt áramkör a testre

 

P0235 - Turbonyomás jel; zárt áramkör a pozitívra vagy túl magas érték

 

P1112 - Üzemanyag nyomás információ; nagy nyomású szivárgás érzékelés

Kódok törlése, majd próba. Kis tesztek, kicsit megforgatva visszadobta a sárga lámpát és a motor leállt. Kódkiolvasás ami a  P1112 es kód lett ismét, majd törlés. Aznap még 150 km et mentem hiba nélkül.2 nap múlva ( ma) irány dolgozni. Kocsi garázsban, kb 7 fokon pihen, pöc-röff, ahogy kell neki. Egész nap jeges, havas eső és 0 Cfok- on 9 óra pihenés után indulnék melóból. Indítózás és indul, ahogy kell, de bedadogott és kidobta a sárga lámpát ismét. Az autóval hazamenet a lámpa elalszik, és azóta is csendben.

Megkerestem egy szerelőt, szintén ezt a kódot olvasta,ki , amit pár nappal előtte a másik. Mértek résolaj visszatáplálást, ami eredménye vezérlés felől nézve a porlasztókat (2), (2,8), (2) , (2) szerintem cl visszatáplálás volt a mércében.   Elmondása szerint a 2. porlasztóm valószínű, h halott lesz , de a nyomáshibát a nagynyomású meghibásodása okozza ( szerinte).

További feltárás semmi nem történt, mert eddig ért rá . Természetesen az anyagiakról tárgyaltunk, de nem hagytam ott az autót, miután tapasztalatai szerint 300-400 ezer ft körül megjavul a kicsike… Kicsit sokallom a dolgot és nem is diesel szerviz, szóval emiatt nem hagytam ott. …

Volt már a családban HDI és én nyomásszabályozó szelepre tippelek, hogy akár elkoszolódhatott a mikroszűrője. Érdemes kicserélni + újra gázolajszűrőt cserélni stb stb. ? .. Természetesen ennek tized annyi költsége lenne.

Véleményt tapasztalatot, segítséget várok, aki már tapasztalt ilyet, vagy common rail specialista… !!

Az autót nagy becsben tartom, naponta használom és nem spórolok a szervizen( olaj és szűrők) . Természetesen a nagy gondot megelőzve javíttatnám, mivel nem akarok lerobbanni 200 km-re lakhelyemtől J..

Előre is köszönöm válaszotokat!

Üdv!