Kedves Fórum Tagok!
Tudna valaki ajánlani egy jó mazda szervizt, vagy egy mazda specialistát, aki járatos a diesel motorok diagnosztikájában? A "lefuttatunk egy befecskendező korrekciós eljárást" tudomány kevés az üdvösséghez. Ennél egy kicsivel több szakértelemre lenne szükségem. A "tanítjuk egy kicsit a motort" dolog eddig kb. 500 eFt-ot vitt el, de nem oldódott meg minden.
Eddig a következő hibákat (vagy nem hibákat) produkálta a 2006-os dpf-es 130.000km-t futott hatosom.
1; klíma ventilátor, vagy kompresszor induláskor alapjáraton kemény diesel hang.
Szerviz reakció: Amíg garanciás volt, fogalmuk sem volt mi okozhatja. Aztán 60.000km-nél rájöttek hogy a határon van két injektornak a korrekciós tényezője. 120.000-ig ezt többször megállapították és ugyanannyiszor visszavonták. 120ezernél 4 db injektor csere. A korrekciós tényezők már nagyon jók, csak az alapjárati hang nem tökéletes. Viszont van négy darab RF7J használt injektorom.
2; Ingadozó alapjárat
Szerviz reakció: Tanítjuk a motort, próbaképpen nagynyomású szabályzó szelepet cserélnek.
Eredmény: Most már annyira ingadozik az alapjárat, hogy néha le is áll a motor.
A saját próbálkozás: Drágább gázolaj tankolás. Első tank. Semmi. Második tank. Kezd simulni az alapjárat. Harmadik tank. Tökéletes alapjárat. Azóta nem tankolok normál gázolajat. Ez a hiba megoldva!!!
3; 1800-2200 fordulaton 2., 3. fokozatban kb.50-60 km/h-nál időnként mintha valaki egy másik gázpedált nyomogatna a meglévő mellett. Kisarkítva azt mondanám: rángat a motor, de ez így túlzás lenne.
Az 1-es és a 2-es hiba megoldásához keresek egy hozzáértő embert.
Köszönettel:kcsj