Szia, nekem pont ugyanez van 2003-as 1.8-as.
Szóval saját tapasztalat így jó egy év után és olyan 35e km futással.
Városban 8-9l között de nem nagypapa tempóban, hanem dinamikusan ahogy a forgalom halad és inkább én vagyok a gyorsabb mint a többiek -értsd dupla sávokban gyorsabban haladok.
Városon kívül - nos itt a fogyasztás nagyon sebesség függő! Amit észrevettem, hogy autópályán 110-120al óra szerint ami ugye kevesebb is, nos így fogyaszt jól, vagyis olyan 6-7l között. De ahogy 120 felett kezdek menni óra szerint is, nos megjön étvágya nagyon. Olyan óra szerinti 140-150 ami ugye valós 133-143as tempó nos ilyenkor fogyaszt 9-10 körül és gyorsabban még többet...
Szóval előző dízel kocsim után, ahol inkább gond volt betartani a 130-at és megszoktam a jó 150-160as utazó tempót, itt bizony nem veszélyeztet a büntetés, hm, egyrészt jó is persze, mivel nem akarom gatyám is benzinre költeni, rákényszerültem a 120körüli tempóra, ez van. Egy teli tank és nálam garantáltan vegyes, vagyis 350km körül város és 350km körül autópálya, így jön ki a 7.5-8l fogyasztás. De csak azért, mert autópályán 130al se megyek! Ha autópályán 90-100al mennél, lemegy 7l-re is a vegyes. Valamit valamiért :(
Másik viszont, hogy az olajfogyasztásra figyelj. Nekem szépen jár most van benne 155e km, nem füstöl se ilyenek, de olajat azt bizony eszegeti. 10-15e olajcsere alatt bizony 1-2l olajat kér közben pluszban - ez vezetéstől függ. Gyorsabban menve és főleg erőltetve - hegyi szakaszok alkalmával jobban eszi, csomagtartóban legyen egy flakon és amikor eszedbe jut, de főleg nagyobb út előtt/után nézz rá szintre!
Még kocsihoz, alváz meg minden alul lévő dolog rohad, jobban rozsdásodik. Ha van kedved, pénzed és gondolod csináltasd meg. Nem akarok vitát, hogy gondos gazdánál nem rohad meg van olyan 6os ami 15 évesen csili-vili alul is.. ja persze, amely kezdetektől kapott alvázvédelmet vagy garázsban és sózott utakan nagyon ritkán látott... szóval érdekes, hogy nagy számok tekintetében többi kocsihoz mérve amelyek ugye ugyanúgy nem mindegyik garázsban és nem kapnak extra alvázbabusgatást, valahogy mégis jobb állapotban vannak mint a Mazda6os.
Hasonló eset a féknyereg. Itt is gondos gazdánál nem rohadnak be. Persze. Megint érdekes, hogy hasonló más kocsiknál nagy számok tekintetében valahogy a nem gondos gazdák kezei alatt sem rohadnak be tömegesen...
Na szóval, féknyereg meg csúszkák stb. átkenése, dugattyúk ellenőrzése melegen ajánlott.
Hát ennyi, remélem segítettem némi infóval.