Hmmmm..... Gondolkoztam, hogy azt írjam, hogy mennyetek ti a fenébe, vagy azt, hogy bekaphattyátok, :) de végül arra jutottam, hogy egye fene - végül is igazatok van. :P 1990-ben még ez az autó nem tartalmazott töltésvezérlést.
Ami viszont talán adalék lehet hogy a generátort a héten raktam össze apró darabokból, egyenként kimérve az összes dióda (0,553-0,558V nyitásra, zárásra nulla), segéddiódák is, az összes tekercs zárlatra és szakadásra ahol kell, majd összerakva is.
Minden stimmel. Hidegen alapjárati 650/min-en (azaz a generátor 1300-at forog mert a főtengely tárcsaátmérő 137 mm a generátoré pedig 68mm) akármennyi terhelést teszek rá tartja a 14,2-14,3 V-ot. Közben tölt 10A körül.
, alapjáraton ha rajta van a refi, hátsóablak meg megy a hűtőventi egyes fokozata akkor 13,5 körül kóricál, azok nélkül 13,8 mondjuk. Fordulatra sem nagyon tölt többet ahogy néztem. Az áram +1,8 és -1 A között ugrál.