fberci Creative Commons License 2014.11.10 0 0 128

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132398715&t=9214814

 

További félreérthető helyzetek is adódhatnak.
Az is kérdés, mi van, ha valaki egy budapesti bérletét szeretné agglomerációs viszonylaton kezelni, de nincs elég kredit a kártyáján a környéki felárhoz. Akkor az az érintőképernyő kiírná, hogy "sorry, de te csak Budapesten belül utazhatsz"?

Elég azt kiírnia, hogy nincs elég kredit az utazáshoz, ugyanúgy mintha Budapestre menne, de nem lenne egy normál jegynyi kreditje. Fölösleges azt kiírnia, hogy csak Budapesten belüli utazáshoz van elég kredit, mivel ez az utas számára nem releváns információ (mivel ő a városhatáron túlra akar menni). Esetleg azt kiírhatja, hogy pontosan mennyi kredit van még a kártyán.

 

Vagy enged a rendszer egy bizonyos hitelkeretet, csak aki azt nem fizeti ki határidőre, azt addig nem engedi egyáltalán utazni?

Ha jól tudom, akkor itthon is úgy lesz, hogy a kártya maga pénzbe fog kerülni. Ha ez így lesz, akkor valamilyen hitelkeret megengedhető, de csak úgy hogy az a kártya áránál kisebb legyen. A fizetést nem kell határidőhöz kötni, elég annyi, hogy újabb felöltésig nem lehet új utazást kezdeni.

 

Mi van, ha egy hévről leszállás utáni kicsekkoláskor derül ki, hogy nincs elég kredit a kártyán a kiegészítő jegyre?

Amit edigg láttam rendszer az úgy működött, hogy a hévre fölszálláskor levonta a lehető legnagyobb összeget, majd a leszálláskori kicsekkolásnál jóváírta a legnagyobb összeg és az aktuális utazás ára közötti különbözetet. Hogy ez ne jelentsen túl nagy gondot a rövid távon utazóknak, valamekkora hitelkeretre ezen eset miatt is szükség lehet.