Fejleszt Creative Commons License 2014.11.01 0 0 27164

Emberek! Álljunk meg egy hangya f...nyit.

 

A vasútra ráhordást Hungerinek válaszoltam a szentlőrinci kistérségre. Azért nem ugyan az a kettő. Igen majd a mohácsi kistérségben is lehet ráhordani, amikor az embereknek mindegy lesz, hogy mekkora a km táv (mert Villány felé jelentősen több), és legalább 120km/h-val fognak ott menni a vonatok. Addig is, én a buszok ütemesítéséről beszéltünk.

 

Iskola példája a pannon agyatlanságának, vagy a döntéshozókénak, hogy úgy alkották meg a járásokat - akarom mondani, úgy sorolták be a településeket, hogy van, ahol nincs busz a járási központba, ahol az ügyeiket kell intézniük. Remek példa Belvárdgyula, Olasz, Máriakéménd. Ezek mind Bólyhoz tartoznak, és Máriakéménd kivételével (ahol napi egy járatpár közlekedik Bóly felé), nincs közvetlen busz.

 

Ha már a szentlőrinci kistérséget nézzük: Szabadszentkirály, Bicsérd, Boda, Gerde, Velény, Pécsbagota. Szentlőrinchez tartoznak és egyetlen egy járat sem közlekedik oda. Mi ez ha nem ostobaság? Vagy tartozzanak Pécshez, vagy legyen rendes közlekedés. És akkor még csodálkozunk, hogy az emberek az autót választják.

 

Én úgy tudom a közlekedésnek gazdaság növelő ereje van. Ahol van közlekedés, ott van esély a fejlődésre, ahol nincs, az meghal. Jó példa az Ormánság. Van olyan település, ahová munkanap megy 2-3 busz, azt csá. Mi indokolja, hogy Beremendre (ami gazdagnak mondható) óránként se járnak a buszok, holott kb. 2500an laknak ott, plusz érintik Nagyharsányt, amivel együtt már a 4000et is eléri. Ide minimum 60 percenként kellene a hét 7 napján közlekedtetni a járatokat, ehelyett van hogy 2-3 órás lyukak vannak.