Evicke2 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 4386

Kis olvasnivaló:

http://www.zoldhaz.info/paleolit-ketog%C3%A9n-%C3%A9letm%C3%B3d-di%C3%A9ta-inzulin-v%C3%A9rcukor

 

"Egyetlen testépítő sem épít be egy csirkecombnyi izmot önmagába naponta, ez körülbelül 40g fehérjebevitelt jelent és a nitrogénminimum pedig mindössze 15-20 g. A szervezet fehérjeraktározó képessége korlátozott, ezért a szükséglet fölött bevitt fehérje lebomlik, cukrokká vagy zsírsavakká alakul. A májban a dezaminálás révén keletkezett ammóniából karbamid keletkezik, amelyet majd a vizelettel a vesék választanak ki. Így e szervek túlzott "munkára" kényszerülnek. Ezt mindenképpen érdemes megfontolni a fehérjék mennyiségének beállításakor, mert ugyanazt az energiát zsírsavakból vagy biztonságos szénhidrátokból is bevihetnénk és nem okoznánk a májnak plusz felesleges munkát. A fehérjeporok forgalmazói nem verik ezt nagy dobra. Aki védeni szeretné a máját az mindenképpen fontolja ezt meg. 150 g napi fehérjebevitel egy extra 1-3 g / nap húgysav kiválasztást jelent, ez az érték egy áltagembernél 0,6 g/nap. Ez a a vesekőképződésben és a köszvényben is komoly rizikófaktor, erre még rájön az oxalátok képződése is ami szintén jellemzi a magas fehérjebevitelt. A fehérjetúletetés "célszervei" az ízületek, az erek fala, az idegrendszer, a vese, a máj, a szaporodás szervei és az immunrendszer."

 

Még több cikk ugyanitt a "Gyógyító étrend" menüpont alatt.

 

Előzmény: Evicke2 (4385)