ENGINEER Creative Commons License 2014.10.25 0 0 12742

Utánfutó vontatás...

 

Rettenetesen el lehet tolni vele a vontató autó hátsó futóművét. Nem is kell hogy túl sok legyen amit viszel, a hangsúly igazából a rakomány elhelyezésén van.

 

El kell felejteni a "mindent előre pakolunk hogy nem mozduljon el fékezéskor" elvet. A legtöbb utánfutó eleve rosszul van megépítve - tudom mert 15 éve tervezek járműveket, és sok pótkocsi is volt/van a munkám sokrán - tapasztalati úton, mindenféle számítást mellőzve rakják össze.

 

Ami a lényeg. A vonóhorogra jutó függőleges terhelés minél inkább legyen 50 kg. Ha több ez sem jó, ha kevesebb az sem jó. Igen, a kapcsolófejre rá van írva - és a horogra is - hogy a függőleges terhelése Smax=75 vagy 100 kg. De ez a maximum.

 

Ha tartod az 50 kg - ot, könnyű lesz vontatni és nem fog a vontató autó sem károsodni.

 

Ehhez rendesen kell pakolni, ésszel. Sok futó esetében ha egyenletesen rakod meg akkor nem lesz meg az 50 kg, mert egyszerűen rossz a konstrukció, ezért mérni kell.

 

Két lehetőség van. Aki sokat pakol vegyen mérőórás orrkereket. Vagy ha ez drága, akkor kell egy cső vagy valami hasonló és egy szobai mérleg. Behelyezni a csövet a kapcsolófejbe - ahova a gömb is megy - alá tenni a mérleget (természetesen úgy hogy a pótkocsi vízszintesen álljon) és úgy pakolni hogy 50 kg -ot mutasson.

 

Ennyi, és nem lesz gond a leüléssel, nem megy tönkre a futómű és könnyű húzni a pótkocsit.

 

Még egy extra. Ha lehet választani, legyen a pótkocsi fékezett. Még egy bónusz, legyen két tengelyes (tandem).

 

Ennyi.

 

E.

Előzmény: bodoght (12733)