Törölt nick Creative Commons License 2014.10.25 0 0 12740

Üdv!

Az 1-es a 4-el, és a 2-es a 3-al gond nélkül felcserélhető

Ebben a motorban ú.n parazita szikrás gyújtás van. (sokféleképpen nevezik) A trafóban két szekunder tekercs van, egyik az 1-4 hez, a másik a 2-3 hoz. Ezek a dugattyúk együtt járnak. A szekunder tekercs egyik vége az 1-es gyertyára a másik vége a 4-esre van kötve. Az áram elindul a trafóból, ívet húz az egyik gyertyán a középső elektródáról a testelektródára, majd a párján a testről ugrik a középsőre és visszaballag a szekunder tekercs másik végére és a kör bezárul. Az egyik hengerben munkaütem van, ott hasznosul a szikra, a párján kipufogó ütem van ott csak "élősködik" (parazita). Mindegy hogy az 1. vagy a 4. felé indul.

A gyertya a DOR14GLS lehet. Ez nem A Brisk Platinium hanem a Prémium sorozat. Valóban 30.000 km csereperiódust hoz rá a gyártó. Ha alaposan megnézed akkor jól látható az elhasználódás. Az új gyertyán a testelektródák "éle" domború. a használton minimum egyenes de inkább homorú. Az új gyertya középelektródájának körben éle van, a használtnál az él nincs meg. (A nagyfesz a csúcsokat és az éleket szereti a legjobban ld villámhárító)

Lehet túlhasználni a gyertyát csak nem érdemes. A megnövekvő gyertyahézag, a lekopó élek (csúcsok) növelik a szükséges feszültséget, egyre jobban terhelik a kábeleket és a trafót. Ha elérjük azt a pontot hogy a nagyfesz nem tud leépülni a hengerben a gyertyán akkor is leépül valahol, legrosszabb esetben a trafón belül és a trafó tönkremegy.

Bocs ha hosszú voltam. 

 

Előzmény: wector81 (12736)