wector81 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 12736

Sziasztok! Volna egy furcsa kérdésem. Létezik, hogy felcserélt gyújtáskábelekkel megy az autó gond nélkül? Konkrétan a 2-es és 3-as számú kábel nem a hozzá való aljzatra volt dugva az elosztón, hanem fel volt cserélve. Így ment az autó 105.000km-t. Most megnéztem a gyertyákat és akkor tűnt föl, hogy mi ez a kavarodás. Némi hezitálás után visszadugtam a kábeleket a saját helyükre, 2-est a kettes, 3-ast a hármas számú aljzatra (az 1-es és a 4-es jó helyen volt), és beindítottam. Elsőre semmi, másodszorra gyenge alapjárat, kicsit nehezen éledt fel, de pár másodperc után szépen felkúszott az alapjárat és kisimúlt a járása. Mentem pár kört vele, jól veszi a gázt, jól gyorsul (mintha jobban is, mint előtte), egyenletesen, mellékzörejek nélkül, csendben teszi a dolgát a motor, mint eddig. Létezik, hogy az ECU képes ennyit korrigálni a gyújtásidőkön, hogy nem befolyásolta - vagy legalábbis nem károsító mértékben - a felcserélt kábel a motor működését...? Hétfőn megyek melóba vele, kíváncsi vagyok, a jól megszokott útvonalon, ugyan olyan stílus mellett változik-e valami, akár nyomaték, gyorsulás, fogyasztás, bármi tekintetében.

 

Illetve, beszúrok egy képet a gyertyáimról. Kérdésem volna (a fentieken túl), hogy van-e látható jele a gyertya elhasználódásának? Úgy értem, a hivatalos csere intervallumot szabad-e túllépni, ha a gyertyákon nincsen arra utaló jel, hogy elhasználódtak volna? Okoz-e gondot, ha "túlhordom" a gyertyákat? Csak fűnyíró motorokból tudok kiindulni, ott addig használunk egy gyertyát, amíg megy - amíg van szikra, rendesen megy vele a motor és nincs szétégve, van normális közép és test elektróda, sérülés mentes a porcelán. Itt...?

Balra a frissen kiszedett, középen a megtisztított, jobbra a vadi új gyertya. Egyébként Brisk Platinum, a hivatalos csere periódus 30.000km, ezekben 90.000km van, menet közben semmi jele, hogy elfáradtak volna, és pöccre indul: