Ez kisebb részben lakosságszám kérdés, legalábbis ezen a nagyságrenden. Inkább két dolog számít:
1) Van mit újjáépíteni, fejleszteni, vagy nulláról kell gondolkozni?
2) Van erre 100 milliárd állami Forint, meg néhány milliárd városi pénz, vagy nincs?
Előbbire példa Eszék, ahol a 90-es évek közepén csak kvázi kellett újjáépíteni bármit, mert az alapok - ha szétbombázva is - megvoltak. A város villamosüzeme azóta is virágzik, 20-30 százalékkal kisebb vonzáskörzettel, mint Pécs.
Másodikra példa az M4-es metró, ami nem volt elég drága senkinek, s lám, megépítették.
Egy biztos azonban: Pécsett soha nem lesz a pincerendszerben duhajkodó villamos. Nagyon szép és méretes járatok vannak odalent, egyik-másikat ismerem, meg egy részük publikus, rendszert is alkotnak, de nem közlekedés értelemben. Ha a Kórház tértől kellene a 48-as térig eljutni, akkor végig van alagút. Csak kicsit cikkcakkos :-)