v_peti Creative Commons License 2014.09.15 0 0 411556

http://index.hu/gazdasag/2014/09/15/imadjak_a_vonatozast_az_osztrakok/

 

Ott könnyű a helyzet, ugyanis a legtöbb nagyváros két fővonal mellett helyezkedik el (Westbahn/Südbahn), így oda lehet csoportosítani a legtöbb erőforrást. Na meg ott az elővárosi forgalom.

Emellett az ITF és a Westbahn tevékenysége is jócskán hozza a forgalmat.

 

A km-adatok mellett az ország méretét és formáját is figyelembe kell venni. Dánia és Svájc kis ország, Svájc meg ráadásul akkora, mint a Dunántúl, de egyenletlen eloszlással, mintha hazain példára lefordítva, Nyugat- és Észak Dunántúl lenne csak, délen meg csak elvétve lennének nagyobb települések. Németország a nagy mérete ellenére gyengébben szerepel, de itt a vasúti jegy is drágább, valamint Ausztriával ellentétben itt más a vasúti és a településtruktúra.