wector81 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 12641

Hát, lehet, hogy semmi jót nem teszel a motorral, ha közel 150ezer km-nél az eddigi 40-es helyett elkezded 30-assal kenni. Valószínűleg rosszat se, de mint mondtam, ez eleve nem egy modern, precíz mazda motor, ennek már új korában is bőven jó volt a 40-es olaj, nem hogy 10évesen, 150ezer km-el a háta mögött. Elképzelhető, hogy tapasztalsz majd könnyedebb járást, esetleg mozgékonyabb lesz picivel, talán még decikben mérhető fogyasztás különbség is lesz, mert kisebb ellenállást fog jelenteni a vékonyabb olaj mind az olajszivattyúnak, mind a henger-dugónak, kérdés az, hogy ezek mellett a 40-eshez hasonlóan jó, megfelelő kenést is fog-e kapni az a motor ezzel a vékonyabb olajjal. Szerintem legjobban, pláne ha télen éjjel kint parkol a kocsi a szabadban, egy jó minőségű, 5W-40-es olajjal járnának ezek a motorok. Az 5W nem árt, a 40 meg szerintem elkél.

Előzmény: Relaxvideo (12634)