wector81 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 12638

A táblázatból leginkább az a lényeg, hogy az 5-ös hidegoldali olaj mennyivel folyósabb hidegen. Jó lett volna, ha be van írva mondjuk egy 20fokos, meg egy -10fokos érték is, mert a 40fok az kb egy nyáron napon kint álló kocsi motortéri hőmérséklete. De az látszik, hogy már ott is jobb az 5-ös olaj. Üzemmelegen (100fokon) én még mindig azt mondom, hogy ennek a motornak tök teljesen mindegy, hogy 30 vagy 40-es az olaj benne. Az a kb 3-4-es viszkozitási különbség semmi. Új korában esetleg számít, de ezek már 10 éves körüli járgányok, 100.000km-t a java minimum lefutotta. Az enyém is, és új kora óra 10W40-es olaj volt beletöltve, köszöni nagyon jól megvan vele.

 

Fogyasztás csökkenést, illetve egyéb, pozitív változást csak hidegindításnál, és főleg téli hidegindításnál fog jelenteni az 5-ös oldal. De hogy az a kuplungot meg a váltást nem befolyásolja, az tuti :) Amúgy meg, ha az ember nem nyélgázzal kezdi a napot a téli -10fokban, hanem hagyja szerencsétlent legalább addig melegedni, míg bezárja a kaput, aztán szépen pianóba elindul, kigurul az útra a házak közül, finom gázzal beáll a sorba és észnél van, míg legalább a hűtővíz hőfokjelző fel nem kúszik a helyére, akkor a 10-es olaj se tesz kárt a motorban. A hülyeségtől meg az 5-ös olaj se védi meg.

Előzmény: DelSonar (12626)