padler Creative Commons License 2014.08.10 0 0 107

Azért arra is kíváncsi lennék, hogy a Tuhu szebb rajzolatú úthálózatának OSM-be integrálása mennyi időbe telne (már ha felszabadulnának a zárt Tuhus adatok)? Lehet, hogy a raszteres kimenet(ek) szinte kész is volnának, de vajon az Általad említett "nem szabványos adatbázis" migrálása mennyi munka lenne (geometria + numerikus attribútumadatok)?

 

Tekintettel arra, hogy számos tuhu szerkesztő átadta a trackjeit felhasználásra az osm-nek, illetve néhányan mindkét helyre, vagy már csak az osm-re szerkesztenek, elindult egy központilag nem szervezett-egyeztetett folyamat, melynek során szerintem néhány hónapon belül a frekventált területeken az osm minőségi ugráson fog átesni. A helyzetet a tuhu 5-7 évvel ezelőtti állapotával lehetne összehasonlítani, amikor minden héten turistautak tömege került fel a térképre, ráadásul az osm-en gyakran ott is vannak már az utak, csak még nincs rajtuk turistajelzés.

 

A vonalak geometriáját elméletileg át lehetne vinni, ha a tuhu zárt licence nyíltra módosulna. Ehhez Kolesár el is készítette az eszközt (api-t), azonban ezt csak olyan területen lenne célszerű használni, ahol az osm-nek nincs saját felmérése és műholdképről sem látszik semmi. Ahol van osm saját felmérés és/vagy műholdkép, ott a tuhu-s vonal geometria igazítását el kellene végezni. Jelenleg - mivel a vonalakat nem lehet átvinni - az osm-ben a vonalakat meg kell rajzolni, viszont így biztosabban a valós geometriát fogják ábrázolni (tömeges tuhu-ról történő exportnál a geometria igazítás könnyen háttérbe szorulna, vagy deklaráltan 2. fázissá válna).

Az attribútumadatok átvitele jelenleg nincs technikailag megoldva.

 

A rajzolat szépsége három okra vezethető vissza:

- rajzolók igényessége

- alapadatok rendelkezésre állása

- többszöri pontosítás

 

A rajzolók igényességét nem szeretném összevetni tuhu-osm rajzolók között, mivel az osm-et ennyire még nem ismerem. A tuhu rajzolók általában igényesek, de itt is találni olyat, aki elég elnagyoltan, "szögletesen" rajzol annak ellenére, hogy a tanulási folyamat pont az ilyen hibák meghaladását is szolgálná.

 

Az alapadatok rendelkezésre állását nem kell magyarázni, ha egy darab automata, vagy régebbi készülékkel készült track van, műholdkép hiányában abból csodák nem lesznek. Ezzel részben összefügg az, hogy a frekventáltabb utak alatt a tuhu-n már sok track van, az elmúlt időben az újabb trackek érkezésekor többször pontosítva lettek.

 

Emiatt a tuhu gyakran szebb rajzolatát inkább a régebbi múlt miatti helyzeti előnynek látom, nem pedig tényleges különbségnek.

Előzmény: Törölt nick (99)