Szia betg!
Nem tétlenkedtem, kicseréltem a turbónyomásszabályzót (Pierburg). Csakhogy nem lett jó:( Ugyanúgy max 8.1 PSi-ig megy fel a nyomás. De ez is csak hidegen (kár, hogy hidegen kell húzatgatnom, de nem bírom ki) melegen 3,7-4,7 a max. A végsebesség továbbra is 150, de addig szívó dízelként sem utolsó. A kollégám Focusa valami hasonló 1,6-os HDI PSA motorral, 17.7 PSI-ig ment föl! Közbe húzott mint állat!
Tisztázzuk. A turbónyomást a motor fordulatán kívül a Wastegate geometria szabályozza csak, ha jól tévedek. Azt meg egy vákumvezérelt kis nyomorék szelep húzgálja. Alaphelyzet, no „gyújtás”, az összekötő fent van. Motor indít, a kis kar az alsó végállásban. Ebből nekem az jön le, hogy nem szorul a geometria. Gázadásnál állóhelyzetben, (persze menetközbe nem látok a motorba), 3000 fölött is csak pár millimétert jön fölfelé. Ha forognak a kerekek, az sok ezer kis szar érzékelő mér, szuszog stb, sztem akkor sem jön föl többet. Tehát arányosan csak annyira ereszti rá a lapátokat amit mérek. Nemtom mikor van a full turbónyomás(az összekötő középállása?). Mi vezérli a nyomás szabályzószelepet? Az ECU nyilván. De az hidegen meg melegen, csak nem ad más parancsot. A nyomásszab szelepen van 3 cső csatlakozó és egy elektromos. Mi tud még bekavarni?
Tudom, hogy megyek majd hozzád, de hadd jáccak még vele. Amíg le nem gurítom a Völgyhídon.