Így van, akki már alkalmaz napelemet nyilván már tapasztalat alapján is tud érdemi információt nyújtani. Régebben, enegem is ráakartak beszélni a napelemekre. De esetemben nem csak, fedélzeti akkumulátor töltéséről lett volna szó. Így, a számításokat elvégezve, arra a megállapításra jutottam, hogy ez soha meg nem térülő beruházás lett volna. (munka célú felhasználásról volt szó, hobbinál nem számol az ember megtérüléssel)
Amióta olvasom ezt a fórumot, azt látom hogy időről időre mindíg felbukkan ez a téma. Jellemzően az új, vagy leendő lakókocsi tulajdonosok esetében. Egyrészt érthető, mert nincsennek tapasztalataik. De azért nagyjából tisztában kellene lenni, a készülékek teljesítmény igényével.
Így nem fordulhatna elő olyan, hogy akkumulátorról akar fűteni, meg hasonló extrém elképzelések.
Persze ismeretségi körömben is volt olyan eset, hogy a házaspár csodálkozott miért is kaptak nagy összegű kiegyenlítő számlát. Majd faggattam őket, hogy milyen készüléket vettek illetve használtak, az előző évhez képest. Meg is lett a bűnös, 1.2 KW-os hősugárzó amivel naphosszakat fűtöttek. Csak egyszerűen nem tudták, hogy az sokat fogyaszt.
Jellemzően sokan a gázkészülékek üzemeltetésével sincsennek tisztában, kémény nélküli Siesta kályhákkal terveznek fűteni, meg a gázrezsóval, és még jó ha csak szándék szinten marad. A másik véglet, amikor még a biztonságos, erre a célra tervezett készülékektől is félnek, mint ördög a tömjénfüsttől.
Az áramfejlesztőket, laikusok talán azért is gondolhatják szüségesnek, mert ezt sugalják reklám célból a forgalmazók. Szinte majdnem mindnél, oda irják hogy kiválóan alkalmas kempingezéshez. Gondolom, hogy az akki ilyen baromságot ír, még kemping közelében sem járt.
Szóval megtapasztaltam már, pár dolgot a 13 év független lakókocsi használat során. Ezért próbálok segíteni, illetve rávezetni a reálisabb megoldások keresésére az érdeklődőket.