Üdvözletem mindenkinek!
Új tulajdonosa vagyok egy Renault Megane Classic 1.6 16v ,99-es évjárat (motorkód: k4m700) ezüst metál autónak.
A probléma vele ,hogy magas és sétálgat az alapjárat ,valamint alapjáraton finoman be-be rángat a motor olyan ,mintha égéskimaradás lenne egy pillanatra valamelyik hengerben.
Fordulaton ezt már nem érezni ,a motor erős és jól is fogyaszt.
Időnként ,főleg nagyobb melegben a magas alapjárat nagyon alacsonyra vált és indőnként le is fullad a motor.
Kezdetben nehezen indult ,de egy főtengely jeladó tisztítás és a csatlakozó pucolása után ez a hiba elmúlt.
Kérdezősködtem a hibákat illetően ,a magas alapjáratra azt a választ kaptam ,hogy a műanyag szívósor alatt és a pillangószelepnél ki kell cserélni a tömítéseket ,valamint a pillangószelepet ki kéne takarítani ,mert az előző tulaj szerint az elmúlt 220 ezer km alatt nem volt takarítva.
Nem vagyok autószerelő ,de a régi kis Citroen Ax-em dízel motorját magam szereltem ,hengerfejeztem stb.. igaz,hogy az egy faék motor ehhez képest.
Egy kis kínai ELM327-es dobozkám van meg a hozzávaló alap szoftverek ,nem tudom ,hogy ez használható-e valamire ennél a típusnál ,valamint van egy ilyen gagyi kis szkópom: http://www.ebay.com/itm/New-Pocket-Sized-Mini-Digital-Storage-Oscilloscope-ARM-Nano-DSO201-/231196460786?pt=BI_Oscilloscopes&hash=item35d46206f2
Szóval érdeklődnék ,hogy érdemes-e foglalkoznom a motorral vagy ezek olyan hibák,hogy vigyem inkább szakemberhez.
Előre is köszönöm a válaszokat.