Stalker77 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 135012

Üdvözletem mindenkinek!

 

Új tulajdonosa vagyok egy Renault Megane Classic 1.6  16v ,99-es évjárat (motorkód: k4m700) ezüst metál autónak.

 

A probléma vele ,hogy magas és sétálgat az alapjárat ,valamint alapjáraton finoman be-be rángat a motor olyan ,mintha égéskimaradás lenne egy pillanatra valamelyik hengerben.

 

Fordulaton ezt már nem érezni ,a motor erős és jól is fogyaszt.

 

Időnként ,főleg nagyobb melegben a magas alapjárat nagyon alacsonyra vált és indőnként le is fullad a motor.

 

Kezdetben nehezen indult ,de egy főtengely jeladó tisztítás és a csatlakozó pucolása után ez a hiba elmúlt.

 

Kérdezősködtem a hibákat illetően ,a magas alapjáratra azt a választ kaptam ,hogy a műanyag szívósor alatt és a pillangószelepnél ki kell cserélni a tömítéseket ,valamint a pillangószelepet ki kéne takarítani ,mert az előző tulaj szerint az elmúlt 220 ezer km alatt nem volt takarítva.

 

Nem vagyok autószerelő ,de a régi kis Citroen Ax-em dízel motorját magam szereltem ,hengerfejeztem stb.. igaz,hogy az egy faék motor ehhez képest.

 

Egy kis kínai ELM327-es dobozkám van meg a hozzávaló alap szoftverek ,nem tudom ,hogy ez használható-e valamire ennél a típusnál ,valamint van egy ilyen  gagyi kis szkópom: http://www.ebay.com/itm/New-Pocket-Sized-Mini-Digital-Storage-Oscilloscope-ARM-Nano-DSO201-/231196460786?pt=BI_Oscilloscopes&hash=item35d46206f2

 

Szóval érdeklődnék ,hogy érdemes-e foglalkoznom a motorral vagy ezek olyan hibák,hogy vigyem inkább szakemberhez.

 

Előre is köszönöm a válaszokat.