gaunt Creative Commons License 2014.07.15 0 0 15913

Hát igen, abban a bizonyos könyvben is pont egy ehez hasonló taktika van leírva, csak jópár oldallal később... :) Amúgy van benne még pár érdekesség, pl. az F-16 ellen semmi esélye a 21-esnek, tényleg nem tud ellene tenni semmit. Az F-14A-val bizonyos helyzetekben egyenértékű, bizonyos helyzetekben jobb! Az F-14B és későbbi változatok ellen viszont már bajban van a 21-es.

De a korábbi gépek számára veszedelmes ellenfél volt, az amcsi tesztekből kiderült, hgoy egy jó 21-es pilótának gyerekjáték volt elbánni az F-4 Phantommal. A pilóták akik repülték egybehangzóan imádták ezt a kis gépet. (a 17-est is egyébként)

 

Visszatérve a MiG-23-hoz:

 

Manőverező légiharcban elvileg lenyomja a MiG-21Bisz-t.

Dupla belső üa. mennyiség, 800l-es pótosok (szárnyon nem foglalnak fegyverfelfüggesztő pontot, 4h 20p repülési idő {végre lehetett őrjáratozni, nem csak keszi-t adni}).

 

Az amerikai tesztek szerint semilyen gép ellen nem szabad a 23-assal manőverező harcot kezdeményezni, (beleértve a Starfightert is!) mert nemcsak, hogy esélytelen, még életveszélyes is. Már egészen kis állásszögeknél is komoly rázkódás lépett fel, ráadásul már kis g-erők is siettették az anyagfáradást.

Légiharcban az egyetlen dolog amit tenni tudott a 23-as, hogy kihasználta extrém gyorsuló és emelkedőképességét. Így a pilótának nem kellett aggódnia a Sidewinder miatt, (mire indítani lehetett volna, már késő volt, ha valahogy mégis indították, akkor is, mert nem érte el a MiG-et) de ugyanakkor a nagyobb hatótávolságú fegyverek számára agyaggalamb lett. Egyetlen taktika vált be: Ha összedolgozott a 21-essel. Nagyobb magasságban repült a 23-as, csalinak (másra egyszerűen nem volt jó), és amíg az ellenfél vele volt elfoglalva, a 21-es jó pozícióba tudott kerülni, ahonnan komoly meglepetést okozhatott.

 

Egyébként az üzemanyag mennyisége már tényleg egész jó volt, az amerikaiak is arra jutottak, hogy sokkal tovább bírja mint a 21-es.

 

Előzmény: molnibalage (15908)