Laliiii Creative Commons License 2014.06.17 0 0 133935

Sziasztok,

Az autó egy 1997es F Astra, X16XEL motorkóddal. Nehéz a hibákat leírni, hogy nem hallja, látja az ember, de bele vágok. A jelenség úgy kezdődött, hogy azt vettem észre, hogy üzem melegen, alapjáraton mintha a motor ki-ki hagyna, de a fordulatszám nem változik se fel, se le. Igazából ha megfogtam a szívósort, azon lehet jól érezni, hogy ki ki hagyna. Az autó városi autó, rövid távok télen-nyáron, víz nem tűnik el, olajfogyasztása a gyári maximális előíráshoz közel van, ahogy tapasztaltam 0,6 liter/1000 km.

Ahogy megérkezett a meleg idő még egy jelenség társul az előző jelenséghez, még pedig az, hogy 10 indításból 3-4 alkalommal olyan mint amikor ráindítana az ember a járó motorra, egy kis csattanást hallani. Ezzel szinte egy időben megérkezett az is, hogy ha nagypapásan nyomom a gázt, mint ha tojás lenne a lábam alatt, akkor 1500-2000 között becsörög. Na itt már elkezdtem vakarni a fejemet, hát akkor gyerünk opcom és autocom segítségre. Élő adatokból a következők látszanak:

- Gyújtás pont: -5 és -1 között van.
- Injektorok befecskendezési ideje: 3.4-3.5 ms
- Fojtószelep pótméter helyzet állása 2500-3000 fordulatnál még 0% volt. 
- Kopogás szenzor lépés: 10-10-8-10, s ez nem is változott a fordulatszám növelésekor

Kicseréltem a fojtószelep pótmétert egy új Hellára, ez az érték így már változik a gázpedál lenyomására, viszont a gyújtáspont még mindig negatívban van, illetve az befecskendező nyitási ideje is. Kipróbáltunk referenciaként egy ugyanilyen motorú Astrát, ahol a gyújtási pont +1 és +15 között változott emlékeim szerint. Ezután következett a következő alkatrészek próba cseréje:

- Főtengely jeladó
- Vezérműtengely jeladó
- Beszívott levegő hőmérséklet jeladó
- Vízhőmérséklet jeladó
- Kopogásérzékelő
- MAP szenzor
- EGR csere
- Alapjárati motor
- Gyertya kábelek
- Gyújtó trafó
- Vezérlés jelek ellenőrzése a főtengely jelével, tárcsán a bordák ellenőrzése, főtengely jeladó távolság ellenőrzése a tárcsától
- Vákuum az összes körben
- Benzin nyomás
- Tankszellőztető szelep
- Dugattyú FHP és vezérlés jelekkel

- Lambda szonda

A változás semmi, a gyújtási pont mindig negatívos, s a befecskendezési idő is változatlan. Szerelők teljesen tanácstalanok, van aki a fentebb felsoroltakat kicserélni próbára, van aki mechanikus problémára gondol, ami a motor szétszedés után derülhetne csak ki. Teljesen tanácstalan vagyok, hogy mit tudok csinálni. Hogyan tovább vajon?

 

Köszönöm.