Nem ismerem konkrétan ezeket az objektíveket, de általánosságban igaz, hogy amelyiknek az átfogása nagyobb, annak a képminősége rosszabb. Én 3-4x-es zoomnál nagyobb átfogású objektívet nem nagyon vennék, kevés kivétellel. Számomra már a 18-135 képe is kompromisszumos, ettől még nagyon sokan használják megelégedéssel, és jó objektívnek mondják.
Ha azért akarsz nagy átfogású objektívet venni, hogy ne kelljen cserélgetni az objektíveket, akkor inkább ne vegyél DSLR-t (márkától függetlenül). Ebben az esetben sokkal jobban jársz egy nagyobb (de nem eszement nagy) zoom-os kompakttal, mint DSLR-rel. Ennyi pénzért nem kapsz nagy minőséget, sz@arból várat nem lehet építeni. A nagyon olcsó objektíveket nagyon kell rekeszelni, nagy a torzításuk, a színhibájuk, lágy a képük. Hiába van ráírva, hogy f5,6-tól indul, valamennyire használható képet f8-tól adnak.
Ha olcsón szeretnéd megúszni a gép beszerzését, akkor 3 dolgot tehetsz:
- Elfogadod, hogy az olcsóbb objektívek képminősége nem épp tökéletes, az elfogadható és a kevésbé elfogadható kategória szélén ingadozik, és olyat veszel(pl egy 18-200, 18-55 + 70-300, 18-55 + 50-200).
- Nem nagyon szeretnél a képminőségből engedni, ekkor le kell mondani az autofokusz és a zoom nyújtotta kényelemről, és lehet vásárolni néhány használt fix manuális objektívet nagyon jó képminőséggel. Egy a fent felsorolt objektívek új áráért nagyon jó sort lehet összerakni régi fix manuális objektívekből. Ezeknek az objektíveknek a használata kissé korlátos, gyorsabb mozgást kézi fókusszal lekövetni nehéz, sötétebb helyen nehezebb élességet találni. Ellenben egy Chino 35/2,8 + Pentax M50/1,7 + Chinon 135/2,8 fix objektív sor kijön kb 30-40 ezer Ft-ból, amennyibe a fenti csodák kerülnek.
- Elfogadod, hogy a minőségnek ára van, és a keretedből megvehető, a legtöbb fotózási szokásodhoz passzoló legjobb objektívet veszed meg, de ekkor le kell mondani bizonyos képek elkészítéséről. pl: Egy 18-135-ös objektív összességében nagyon jó utazó objektív, családi emlékképek megörökítésére, tájképezésre, de madarak fotózására nemigazán alkalmas. Egy 17-70-es objektív még jobb képminőségű, de távolabbi témák fotózására már nem alkalmas, mert rövid hozzá a gyújtótávolsága. Egy 17-50/2,8 tamron képminősége első osztályú, lehet vele tájképezni, virágot fényképezni, portréra, belső térben való fotózásra nagyon-nagyon ideális, de az 50-es vége sok általános esetben nagyon csekély lehet (pl egy iskolai ballagás, ha családi emlékképeknél és aktualitásoknál maradunk).
Nagyon jó a DSLR-ek képminősége, nem elrettenteni szeretnélek, csak vázolni, hogy itt mindannyian milyen cipőben járunk. Nem szeretném, hogy csalódás érjen, egy 18-200-as objektívvel nem éred el azt a képminőséget, mint egy jobb kompakt géppel.
A vásárlásnál egyvalamit nagyon tarts szem előtt: A képet az objektív vetíti az érzékelőre. Ha ez a kép eleve rossz minőségű, akkor a végeredmény garantáltan az lesz. Ha olcsóbban szeretnéd megúszni a beszerzést, akkor javaslom, hogy egy régebbi használt gépet vegyél és hozzá egy jó minőségű objektívet. Adott szűkebb pénztárcából így hozható ki a legjobb képminőség, ez képviseli szerintem a legjobb ár/érték arányt.