sebgutkopf Creative Commons License 2014.06.16 0 0 335

Valóban nem csak a kerékdőlésből áll a futómű geometriája, azon kívül van az utánfutás és a kerékösszetartás mint geometriai értékek, és persze kormányelforduláskor a két kerék elfordulási különbsége.

Az utánfutás szögét az ültetés jóval kisebb mértékban változtatja, mint a kerékdőlést. Az utánfutásra a felső bekötési pont pozíciója gyakorolja a legnagyobb hatást. Ha nő a negatív kerékdőlés, akkor jellemzően azzal együtt némileg nő az utánfutás is.

 

Igen a 2cm (20mm) talán nagy ugrásnak tűnhet a túl polgárira sikeredett alap verzióhoz képest. Viszont ez még mindig jóval óvatosabb beavatkozás, mint a leggyakrabban kínált 40mm-es ültető rugók. Azok jóval érezhetőbben változtatják a felfüggesztés geometriáját, sőt hátul is ennyit ültetnek, tehát ott is más lesz. Ehhez képest a 20mm óvatosabb finomítás.

 

Azzal egyetértek, hogy én sem vagyok nagy híva a porig ültetésnek, ezért merült fel a csak elől és "csak" 2 cm a gyakoribb 4 cm helyett, de a billegésre egyelőre inkább a stabilizátor cserét választom és cserébe továbbra is tudok majd padkára parkolni. :-)

Előzmény: mica-r (332)