Urak, a szép idő és a hétvége miatt elővettem a hobbiverdát, és úgy érzem ideje lenne foglalkozni egy-két rendellenességgel, amiket már jó ideje húzok.
Az egyik ilyen a magas alapjárat. Közprédára bocsátom a témát, íme.
BMW 525i, 1993, M50B25 vanos, Bosch Motronic 3.3.1.
"hot film" légtömegmérő, beszívott levegő hőmérő, alapjárati pótlevegőszabályzó, egy szem lambda, bowdenes gázpedál potméterrel a pillangószelepen. Mérés üzemmeleg motorral. Névleges értékek []-ben.
A jelenség (alapeset):
Hiba nincs a hibatárolóban. alapjárat 800-900+ [550 .. 650rpm]
Beszívott levegő: 12kg/h [8 .. 20kg/h]
Befecskendezés: 2.8msec [2.6 .. 3.5ms]
Lambda integrátor: 0.9 [0.8 szegény .. 1.2 dús keverék]
Alapjárati pótlevegő adaptáció: "-9" [-7 .. +5 névleges; azaz kevesebbet enged be, hogy elérje a névleges ford.számot, mégis magas]
Potméter alapján helyesen detektálja, hogy alapjárat van.
Lehúzott légtömegmérő mellett:
LMM hiba a tárolóban. Alapjárat 650rpm. Gázadás után lengéssel áll be (gondolom lassú szabályzás alternatív módon, LMM hiánya miatt)
Beszívott levegő (valszeg ford.számból és potméter állásából kalkulálva): 4-8 kg/h [8 .. 20 kg/h]
Befecskendezés: 1.9msec [2.6 .. 3.5ms]
Lambda integrátor: 1.3 [0.8 szegény .. 1.2 dús keverék]
Alapjárati pótlevegő adaptáció: 0 [-7 .. +5 névleges, most gondolom LMM hiány esetén nincs ICV szabályzás sem]
viszont ebben a felállásban teljesen jól használható, húz, jól fogyaszt, semmi hibajelenség a lengéssel beálló alapjáraton kívül.
Ki lehet-e jelenteni ezek alapján, hogy a légtömegmérő a rossz? vagy van aki esetleg lambdára gyanakodna?
(a többi élőadat rendben levőnek tűnik, kivéve még egyet,
ignition timing, 11°cr [13 .. 17], lehúzott LMM mellett 12°cr, ezeket nem értettem, de köze lehet a vanos kopottságához is, ezért nem írtam ide)