fúrószár Creative Commons License 2014.05.25 0 0 40429

Ezt ismerem, tetszik. Persze, hogy jó, nincs vita.

 

Cimbora fából szeretné az autót, abból is fogja. Én nem csinálom meg neki, több okból sem. Én csak magamnak csináltam, mert ez tetszik, de ha mással szeretném kifizettetni, kiröhögne. Jóbarátom, aki ugyanilyen Fordra készíttetett, annak úgy lett 2.000.000 a doboz ára, fa-műanyag kombinációval, hogy munkanélküli asztaloshaverja ácsolta össze rengeteg szabadidejében sok köszönömért.

 

Most ugyanezt alumíniumból, ami profilok métere 4.000,-13.000,-, és rengeteg munkadíj. Ááá, ez itt vicc kategória, ember nem fizeti ki. Arról nem beszélve, hogy mint írtad, engedélyek, meg mérnökök. Hát voltak mérnökök felé kérdéseim. Sejtem, hogyan véleményezték az elképzelésedet. :-)

 

Úgyhogy a sajátomat végigverem a hatóságokon, aztán magam örömére használom.

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73126)
RepülőgépÉpítő 2014.05.25 07:53:54 ©
73130

"Szóval én is jobban szeretek fával, mint fémmel bütykölni, de egy ilyen felhasználásra én is NAGYON elgondolkoznék, hogy jó-e oda a fa, és nem jobb-e esetleg az alumónium, meg a mindenféle förmedvény szervetlen cucc."

Ez más napra tartozik. Ha én építenék ilyet akkor valószinüleg én is alu vázat használnék vagy üvegszálasat, a külső borítás meg egyértelműen üvegszálas kompozit lenne. Kevesebb macera van vele a használat során, nem kell annyit karbantartani, festegetni rendszeresen.... De most nem ez a kérdés. A kérdező nem azért jött ide, hogy lebeszéljük a fáról. Ezt tiszteletben kell tartani szerintem. Vélemény szinten el lehet mondani, hogy jobb lenne ha nem fából építené meg. De nem kell hittérítést alkalmazni. 

Azzal viszont maximálisan nem értek 1-et hogy ha te építenél egy favázas lakóteret akkor azzal behajtanál a sekély vízbe, meg mocsárba. Egy ilyen bódé megépítése még fából is van vagy 1000 munkaóra és akkor nagyon óvatos óraszámot mondtam. A belső berendezés nagyobb érték lehet a bódé értékénél. Ezt nem hiszem, hogy ne védenéd, és meggondolatlanul kitennéd egy ilyen kockázatos eseménynek, feleslegesen senki sem kockáztatná meg ezt ha már ennyit dolgozott vele, védené, óvná amennyire lehet mindenki. Te sem tennéd meg. Még a kevésbé sérülékeny alu szerkezetű bódét is féltenéd. :)

Előzmény: Tie (73127)
Paco155 2014.05.25 07:21:50
73129

Te rángattad ide?

Előzmény: Tie (73104)
409 2014.05.25 01:06:53 ©
73128

"..te ilyen utánfutókat építesz fémből, műanyagból, ha én építenék ilyet akkor én is ezt reklámoznám, hátha egy jó ügyfél horogra akad. :) Ne félj, nem rontom az üzleted, mert nem érdekel. Ha melletted dönt majd a kuncsaft akkor legyen úgy."

 

 Biztosan kellett ez ide?  :-//

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73124)
Tie 2014.05.25 00:48:59
73127

Egyvalamit vegyél figyelembe annak elfogadása mellett, hogy senki sem kérdőjelezi meg a repülőgépekkel kapcsolatos műszaki felkészültséget:

 

Tökéletesen igazad van abban, amit mondasz arról, hogy ma is repülnek favázas gépek, nem is ezt vitatom. Én is repültem góbéval, meg egy csomó más repülőn is van repvászon burkolat, de azért mégsem ugyanaz a felhasználás egy repülő, és egy lakóautó. És elsősorban az időjárási különbségekre gondolok.

 

A favázas, repvásznas gépekkel nem nagyon szeretnek repülni szar időben, esőben meg még annyira se, sőt, még a földön is letakarva, vagy egyenesen hangárban tartják, főleg, amikor esik az eső.

 

Amikor meg megnézünk egy ilyen pikápot, akkor azt látjuk, hogy nem ritkán összkerekes, szóval ha én egy ilyen dögre tennék lakóbódét, azzal könnyen lehet, hogy bepróbálnék komolyabb terepeket is, és nem a kempingezés lenne a fő célom... hanem mondjuk a vörös tengerbe alvázig begázolva horgászni a hátsó ajtóból, sőt, még az is lehet, hogy kicsit karcos, tüskebozótost is beiktatok, meg mocsárjárást, oszt lehet, hogy még a csücskét is megmerítem a trutymóban.

 

Meg nap mint nap eső veri, nap szívja, párásabbnál párásabb környezetben használom, RÁADÁSUL még GÁZZAL is főzök benne (égésterméke vízpára), meg fürdök benne, meg pisálok, tehát nem csak kívül, de még ráadásul belül is párának van kitéve a motyó.

 

Szóval én is jobban szeretek fával, mint fémmel bütykölni, de egy ilyen felhasználásra én is NAGYON elgondolkoznék, hogy jó-e oda a fa, és nem jobb-e esetleg az alamónium, meg a mindenféle förmedvény szervetlen cucc.

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73124)
RepülőgépÉpítő 2014.05.25 00:23:46 ©
73126

A link lemaradt. : http://www.avia-info.hu/talalat.php?GTA=t644

 

 

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73125)
RepülőgépÉpítő 2014.05.25 00:23:18 ©
73125

Itt van felsorolva pár darab fóka 5 ami mai napig repül magyar országon. Nézd meg, hogy az egyes gépek üzemeltetésének a kezdete mikor volt! 1969, 70, 71..... azóta meg eltelt egy kis idő és mégis repülnek. És ez csak egyetlen repülőgép típus amit említettem. Külföldön még több van, vitorlázóban, motoros repülőgépben, sőt van olyan gép amit még a II. világháború előtt építettek és helyeztek üzembe és még ma is repül, utasokat visz sétarepülésre. stb...

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73124)
RepülőgépÉpítő 2014.05.25 00:08:09 ©
73124

Nemcsak 30-40 éve volt így, most is repülnek. Csak írd be a keresőbe a "Fóka 4" vagy a "Fóka 5" repülőgép típust és nézd meg a képeket, videókat. Rengeteg más fa gép is repül, most is és sokat építenek most is fából. Egy kicsit benne vagyok a témában, hidd el értek hozzá, különben nem terveztem volna meg egy motoros repülőgépet amit még a hatóság is elfogadott a tervek és számítások alapján, hogy megépíthetem. Pedig sok ideig próbált sok mérnök hibát találni a tervekben, számításokban. Esetleg kukkancs az itteni nicknevemre, az is innen ered. 

 

Értem én a logikád, te ilyen utánfutókat építesz fémből, műanyagból, ha én építenék ilyet akkor én is ezt reklámoznám, hátha egy jó ügyfél horogra akad. :) Ne félj, nem rontom az üzleted, mert nem érdekel. Ha melletted dönt majd a kuncsaft akkor legyen úgy. Próbáld meggyőzni, hátha szerencséd lesz. De egyenlőre a fa építés mellett döntött mert azt látta, tanulmányozta, és lehet hogy maga is meg tudja építeni fából ezért nem akar mást. Ezt persze nem tudhatjuk, 100%-osan, de a jelek erre utalnak. 

 

 

Előzmény: fúrószár (73117)
Tie 2014.05.24 23:57:59
73123

Na ehün:

http://www.ford.com/commercial-trucks/chassis-cab/specifications/payload/

 

A 350-es még hátul nem is duplakerekes, oszt azok is elkúsznak szépen 12-14ezer fontig össztömegben, ami akárhogy is nézem 5,5-6,5 tonna.

A nagyobbak, a hátul duplakerekes 450-es meg belekarcol majdnem a 7.5 tonnába is.

Előzmény: Tie (73122)
Tie 2014.05.24 23:35:39
73122

Erről beszélek én is. Ezek a böhöncök elvisznek gond nélkül 3 tonnát raksúlyban, és többnyire 5 tonna körüli bruttójuk van. Attól, hogy pikápnak néz ki a mi európai szemünknek, attól még ezt bőven az IFA méretű járművekkel kell pariba állítani, nem a Hiluxokkal, amik helyett a haverom 130-as Landy-t kér a filmhez, ha az a feladat, hogy 1 tonnát kell folyamatosan hurcolni terepen... :)

Előzmény: fúrószár (73112)
Tie 2014.05.24 23:33:06
73121

Főleg úgy, hogy ezen a képen nem tűnik nagyobbnak, mint egy SKIF sátras utánfutó, oszt amikor előtte van a 90-es Defender, akkor látszik, hogy nem sokkal kisebb annál. :)

Előzmény: halaloszto (73118)
fúrószár 2014.05.24 22:54:30 ©
73120

Ez is hasonlóképpen működik, mint amit cimbora szeretne. A jobboldali ajtót lenyitva lesz belőle egy 2 személyes ágy, azaz a fejünk kilóg a bódéból. Baloldalt hasonlómód nyitjuk a konyhát. A tető pedig felnyílik, így állva is kénylemes.

Ezt olyan országokban használják, ahol kevés víz jön fentről, és lakatlan a környék, nem zavarunk senkit azzal, ha 50 nm-en pakolunk szét. Tehát kifelé élünk, cserébe van egy kompakt, terepen is könnyen vontatható, szűk fák között is normálisan rongálás nélkül tudunk közlekedni.

 

Ezeket Európában nem is tudják értelmezni, hogy mire valók, itt ugye adott egy nagy fix doboz, és azzal tolják a levegőt, és bent élnek, fűtött zárt térben.

Előzmény: halaloszto (73118)
fúrószár 2014.05.24 22:32:22 ©
73119

Megnéztem a képeket.

 

Szépek. de vegyesen van a fa a fémekkel. Ráadásul a betonhoz mérve a fa tényleg könnyű, de most járműről van szó. Ez más.

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73115)
halaloszto 2014.05.24 22:28:45
73118

Ezen a képen egy igen becsuletes készüléknek tűnik!

 

Vajk

Előzmény: fúrószár (73111)
fúrószár 2014.05.24 22:27:03 ©
73117

" 30-40 éves fa repülőgépek még vígan repülnek,"

 

Ez is igaz volt, 30-40 éve. Most meg most van.

 

Tudom, ő fából szeretné, mert amerikai filmeken ezt látta. Ha ott él, lehet én is abból csinálnám. Ott minden nagyobb, nehezebb, könnyebben javítható, pótolható, mert más mércével mérik az életet.

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73115)
fúrószár 2014.05.24 22:23:45 ©
73116

Ez mind igaz, épületekre, amik egyhelyben állnak, még világ a világ, és ápolják, kezelik.

 

A jármű mozog, rezeg, az időjárás is másképpen bánik vele, és baromi nehéz. Nála nem is az a kérdés, hogy C jogsi, hanem az autó, hogy fogja cígölni.

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73113)
RepülőgépÉpítő 2014.05.24 22:23:25 ©
73115

Ez jól van kezelve : http://koos.hu/2012/04/06/a-fahidepites-uj-europai-reneszansza/

 

A fa repülőgépeket belül csak akkor kezelték amikor megépítették a gépet, utána már nem fértek hozzá mert a külső hély borítást ráragasztották. A 30-40 éves fa repülőgépek még vígan repülnek, csak kívül kell festeni pár évente. 

 

A vázat nem nehéz megtervezni annak aki ismeri az ilyen szerkezetek tervezését. Akkor azzal sincs baj. 

 

 

Előzmény: fúrószár (73108)
RepülőgépÉpítő 2014.05.24 22:21:24 ©
73114

Az alu és polikarbonát teljesen más téma, azt most ne keverjük ide, mivel fából akarja megépíteni a lakókocsi bódéját. 

Előzmény: fúrószár (73111)
RepülőgépÉpítő 2014.05.24 22:19:34 ©
73113

Olvasd el a cikket amit belinkeltem. Csak egy rész másolok belőle ide: 

 

"Míg az elmúlt 40‐50 év alatt a ragasztott faanyagok a csarnoképítésben megnövekedett szerephez jutottak és jelentős piaci részesedést szereztek, addig ez az esemény a hídépítésben csak az elmúlt 15‐20 évben következett be.
Mégis, pont ennek dacára ezen a területen mutatkoztak meg a fa igazi előnyei. Nagyméretű tartószerkezetek, alacsony önsúlyúknak köszönhetően jól előregyárthatóak és könnyen szállíthatóak, jelentik az eszközt a gazdaságos építkezések megvalósításához. A magas fokú üzemi előregyártottság miatt a felszerkezet építésének ideje oly nagymértékben lerövidülhet, hogy egy híd akár egyetlen nap alatt felépíthető. Ez a gazdasági ütőképesség, a fa műszaki teljesítőképességével és az építészeti előnyökkel párosulva, hozta létre a fahídépítés új európai reneszánszát."

 

 

Előzmény: fúrószár (73109)
fúrószár 2014.05.24 22:11:17 ©
73112

Nemtom, megvan-e már neki az alap. De ezzel ha kifordul a kertajtón már fizeti az útdíjat.

Előzmény: Tie (73094)
fúrószár 2014.05.24 22:02:39 ©
73111

Például. Én polikarbonátból csinálom, az pár kilo.

 

Előzmény: halaloszto (73099)
fúrószár 2014.05.24 22:01:00 ©
73110

Nem kell keret, amúgy. :-)

Előzmény: Tie (73103)
fúrószár 2014.05.24 22:00:02 ©
73109

Meg a tömeg.

Előzmény: fúrószár (73108)
fúrószár 2014.05.24 21:59:38 ©
73108

De, ha jól van kezelve. Ez vagy sikerül, vagy nem.

 

De a nagyobb baj a vázzal van.

Előzmény: RepülőgépÉpítő (73106)
fúrószár 2014.05.24 21:58:40 ©
73107

A fával ezer más baj van. Már a lakókocsigyártók sem használják Európában. Amerikában, Osztráliában, Dél afrikában igen, itt nem célszerű.

 

 

Előzmény: Tie (73103)
RepülőgépÉpítő 2014.05.24 21:58:23 ©
73106

"A fát erre a célra alkalmatlannak látom."

 

Akkor te még nem láttál fa építésű repülőgépet vagy fahidat. 

Előzmény: fúrószár (73101)
RepülőgépÉpítő 2014.05.24 21:56:54 ©
73105

Teljesen felesleges felülre gerendát rakni. a felső stafni húzásra van terhelve, csak annyira kell vastagra tervezni, hogy a csavarok, csapolások ne tudjanak kiszakadni. Van elképzelésed, hogy hányszorosát bírja el a fa húzásra mint mondjuk hajlításra? A vitorlázó repülőgépek és a régebbi fa építésű motoros repülőgépeknek sem volt gerenda a szárny fótartója, hanem egy vékonyka I alakú gerenda, pedig ott több tíz tonna terhelésre kellett méretezni a főtartót. Az I gerenda egy hídszerkezet kicsiben. A gerinc magassága és az alsó és felső övek határozzák meg a terhelhetőséget. A lakókocsinál a gerinc magassága nagyon nagy egy repülőgép szárnyában lévő főtartóhoz képest. Ha jól sejtem akkor ez a magasság akár 1.5 m-is lehet a kinyúló résznél ami a vezetőfülke fülé benyúlik. De legyen csak 1m magasság, ami aludni elég. Már ez is sokszorosa egy szárny főtartó magasságának. 

Az autón lévő szerkezet tetején lévő stafni az egyik öv a "főtartón" a másik pedig a plató oldalfalának tetején végigfutó stafni, ami a főtartó alsó öve. A közöttük lévő függőleges elemek pedig a gerincet alkotják. 

Csak nézz meg egy rácsos szerkezetű hidat. Ott is így van. 

Előzmény: Tie (73087)
Tie 2014.05.24 21:49:24
73104

Ja, és 10% jutalék, ugye. ;)

Előzmény: fúrószár (73101)
Tie 2014.05.24 21:48:50
73103

Ezért kell nem vassal, hanem alamóniummal csinálni a keretet amúgy.

Előzmény: fúrószár (73101)
fúrószár 2014.05.24 21:47:39 ©
73102

A fa egy esetben használható erre, ha Floridai nyugger vagy, aki nem rázza szét, mert hónapokig ül a fenekén.

Alig van víz, és mire szétrohadna a váz, addig úgyis jön egy hurrikán, ami összetöri az egészet, és veszel másikat.

Előzmény: fúrószár (73101)
fúrószár 2014.05.24 21:44:01 ©
73101

Jóestét!

 

A fát erre a célra alkalmatlannak látom.

 

Ennek fémváz kell. Az meg, ha házilagos tákolásal készül, mint nálam, a korrózióvédelme nem megoldható. A zártszelvények bel 2 év múlva szétrozsdásodik.

Most jöttek hozzánk egy fiatal Ikarusszal. Mondja a sofőr, hogy nagyon szereti vezetni, de a műanyag/alu burkolatok alatt a váz VAS. Ezt a gyárban, ÖSSZEHEGESZTÉS után nem fürdetik meg. Így belűlről szétmálik az egész váz pár év alatt.

 

Az enyém önhordó. Kicsi tömeg, örök élet. No kompromisszum, no prblem.

 

Írj nekem, megoldjuk.

Előzmény: fúrószár (40428)