Divrotcé Creative Commons License 2014.04.21 0 0 17350

Ha jól értettem, a jelzők tekintetében a '60-as évek környékén volt egy váltás, ekkor tértek át a tisztán irányjelzési rendszerről a... mire is?

 

Jelenleg úgy mondanám, hogy 1895 körül a tisztán irányjelzési rendszerről (Az SH-k megjelenésével-sac) áttértünk a bejáraton sebesség, kijáraton irány jelzési rendszerre, aztán az '50-es években a háromfogalmú kijárati előjelzőkkel a kijárati tiszta irányjelzés is bepiszkolódott. Majd jött 1961-67, amikor a kijárati irányjelzést digitális jelzés váltotta fel.

 

'67-re aztán a kijárati jelzőkről mindenhol leszerelték a második (és harmadik?) karokat, legyenek azok egyéniek, vagy közösek. Ezután az egy kar jelentése "Szabad a kijárat valahova" lett? :o)

 

Pontosan. A rovatban is számos ilyen kép van.

 

Zircre visszatérve tehát
 - bejárati jelzők maradhatnak kétkarú, háromfogalmú kivitelben, vörös-fehér-vörös sávozással;
 - bej. előjelző-fronton a kerek tárcsás, elforduló szárnyas háromfogalmú kivitel megfelel mindhárom bejárat esetén;
- mindhárom kijárati jelző vörös-fehér-vörös sávozású, egykaros (kora '70-es évek).

 

Igen (bár a bejárati előjelzők is sac ekkor válhattak kétfogalmúból háromfogalmúvá). És a kétkarú is cserére került, egykarúvávált

Ni, itt is van:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=UF7nIGFzq1E#t=2042

Remélem, eléggé 70-es évek :-)

 

Hogy az emeltyű megfordítása,

Ezzel slendriánul arra utaltam, hogy "2-kar" emeltyűből "1-kar" emeltyű lett, ezzel együtt szabványos állása felsőből alsóvá vált.

 

Előzmény: nazareth (17348)