DelSonar Creative Commons License 2014.04.12 0 0 12399

Akkor egy konkrét példa:

 

195/50R15 ET40-es alufelni. A Kalos a legkisebb úthibákra elég durván reagált, egy-egy aszfaltgyűrődésen "megúszott" és elindult a másik sávba és hasonló problémák. Hogy a függőleges stabilizátor rudak és az egyik lengőkar szilent cseréjéhez volt-e köze, nem tudom, mert én a vásárlás után egy hónappal leszedtem a kerekeket és visszatértem a gyári mérethez.

Megjegyzem, ott, ahol az alufelnis állapot idején két kézzel kellett fogni a kormányt, most gyakorlatilag két ujjal is foghatom, az autó meg sem rezdül.

 

Az agyméret fontos, de ha találsz egy jó felnit és netán nagyobb az agymérete, akkor sincs gond, mert max teszel rá tehermentesítő gyűrűket, amik e felni agyméretét leszűkítik a kocsin található méretre.

 

Az anyáknál a probléma inkább a kúposság mértéke. Nem biztos, hogy a lemezfelni csavarjai megfelelőek lesznek az alufelnihez.

 

Alufelnihez már érdemes egy szett biztonsági anyát venni, amik csak a hozzáadott dugókulccsal tekerhetők le. Persze mint minden, ez is csak az alkalmi tolvajok ellen véd, mert olyan hű de sok variáció nincs a dologban. Viszont már sok autón van alufelni, így a tolvajok ott is a kisebb ellenállás felé mozdulnak inkább.

Előzmény: 70sanyi (12398)