Gyakorlatból mondom neked ( 3,5 év és közel 90000 km alapján ) hogy nem csak padlógázon működik, nem is lenne értelme. Minden fordulatszámon erősebb a chipes autó
Ne keverjük a fordulatszámot a gázpedál állásával!
A teljesítménynövelés egyetlen módja, hogy több üzemanyagot égetünk el egységnyi idő alatt. Részterhelésen teljesen felesleges a paramétertáblázat átírásával több üzemanyagot fecskendezni a motorba, hiszen amíg a gázpedál nincs a padlón, addig a sofőr maga is tud extra üzemanyagot adni, csak lejjebb kell nyomnia a pedált, ugye.
A normálisan megírt chiptuning a paramétertáblázatnak csak azokat az értékeit módosítja, amikor a gázpedál állását érzékelő jeladó értéke 1.0, azaz a pedál tövig van nyomva.
(Most arról a trükkről ne beszéljünk, amikor a gázpedál jeladó jelét módosítják úgy, hogy érzékenyebb legyen, azaz adott esetben már félgáznál is padlógázt érzékeljen. Ez nem műszaki-, hanem pszichológiai alapú találmány, ami arra a tényre épít, hogy az emberek 90 százaléka soha nem padlózza le tisztességesen a gázpedált, mégis plusz lóerőkkel álmodik.)