1892-ben ezen a napon (február 23.) szabadalmaztatta motorját Rudolf Diesel. http://en.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Diesel
Én ugyan főleg benzin-turbót vezetek, de azért amikor ma elfordítottam a kulcsot, belegondoltam, hogy nem volt ez mindig ilyen egyszerű...
A kilencvenes évek elejéig elég volt egy csavarhúzó és egy tízes-kulcs na meg, némi 'fül', ha valaki teljesítménynövelésre adta a fejét... ma, az emissziós szabványok, "minimalizált" fogyasztás, nem utolsó sorban a tervezett élettartam és a gyártó által szándékosan lebutított teljesítmény korában minden megváltozott.
Ma az elektronikáé a főszerep. Ha már a chiptuning fórumban vagyunk: azé az elektronikáé, ami
- legalább 500 különböző mikroelektronikai alkatrészből áll (egy önálló számítógép),
- a működését meghatározó szoftver több mint 2000 (igen, kétezer!) különböző beállítási területet, függvényt, paramétert tartalmaz.
Tudj róla, hogy amikor az autódhoz nyúlsz, akkor tuningbox esetén ezt az összetett rendszert próbálod egy marék további elektronikai alkatrésszel kitéríteni a normál működésből, némi teljesítménynövekedés reményében.
Chiptuning esetén, pedig a motorműködést leíró, meghatározó programba piszkál bele több-kevesebb sikerrel a 'tuningmester'. (Előtte azért kérdezd meg, mi a szakmája, végzettsége, miből írta a diploma munkáját ... ) - döbbenetes válaszokat fogsz hallani
Annyi szoftvermérnök nem dolgozik az egész Audinál sem, mint ahányan ma ezzel a kvázi agysebészettel, - szoftveres chiptuninggal - foglalkoznak Magyarországon ... Bátor dolog.
Ha kíváncsi vagy, hogy a gyár milyen módszereket használ a teljesítmény beállítására, illetve Te hogyan mehetsz biztosra mielőtt még bármilyen boxért, tuninggért fizetnél, kattints az oldalunkra és tudj meg többet erről az összetett rendszerről, a hazai kínálatról! Chiptuning infók folytatása itt.
Jó autózást, széles utat, elegendő féktávot kívánva, üdv
Ricsi
Tóth Richárd
Az új autók specialistája
HQ beállítások
Rigotech Autósport
Chiptuning Centrum
www.rigotech.hu
30/227 1 227