alsó madárfogás Creative Commons License 2014.02.15 0 0 15036

Tényleg, le kéne már mérni azt az emelkedést pontosan. Valahogy nem úgy látszik, mintha 5-6 centit emelkedne méterenként. Az előzőt már aligha ellenőrizhetjük, de ott is soknak látszik a megadott 6-7%.

 

Egyébként pedig nálam 40 ezreléken, egyenesben vagy 540 mm-es sugarú ívben a régi, négy tengelyen hajtott Gützold Szergej négy négytengelyes kocsit húz fel. Az ennél modernebb, nagyobb tömegű, jobb súlyelosztású gépek ennél többet is simán elhúznak. 

 

DE!

- Ugyanitt a gyárilag 1 tengelyen hajtott Bramos CSD-s motorkocsi (a Bzmot ottani verziója) a pillekönnyű, sosem látott csapágyazású pótkocsijával csak kínkeservesen, teljes "gázon", kipörgő hajtott kerékpárral kúszik fel.

- A Fleischmann DB 614-es motorvonatom negyedik kocsiját ki kellett sorolni, mert az egy forgóváz két tengelye nem bírja el a vonat tömegét.

- És egy releváns példa: a gyári új, hibátlan működésű, a maga nemében legjobb Fuggerth M41-es alvázra épített MDmot-om a Bx-ből, Ax-ből és Btx-ből álló, minden kocsin áramszedővel nehezített futású szerelvény ugyanazon az 540-es ívben fekvő, 40 ezrelékes kaptatón ugyancsak kaparva kapaszkodik fel. 

- A Brekina kéttengelyes MAN sínbuszának dobozán fel van tüntetve, hogy 4% maximum, amire ráküldheted.

 

És még egy, de nem lényegtelen szempont: nálam 36 ezrelék a fenti szinten lévő, tényleg látható maximális emelkedés. Én építettem, ennyi helyem volt, mégis azt mondom: csúnya, valószerűtlen, egyszerűen túl meredek. Önmagában nem, de amikor a vonat egyik vége már az állomás alatt van magasságban, a másik pedig még fent az állomáson, az nonszensz. 

Előzmény: Törölt nick (15026)