Törölt nick Creative Commons License 2014.02.15 0 0 15026

Szabvány nördök és szegecsszámlálók ezt a hozzászólást hagyják ki. Értem a véleményüket és el is fogadom.  Csak nem érdekel. Köszi.

R3-R4, a két szint között van 10cm a sínkorona és a rétegelt lemez között. A fűtőház alatt még lent van nullán, majd a félkör végén van egy váltókörzet, ennek a közepénél ér fel teljesen. 1 méteren 5-6 centit emelkedik kb, de csak nagyjából méregettem. Már az előző asztalnál is úgy készültek az emelkedők, hogy megépítettem őket még asztal nélkül, majd kipróbáltam melyik mozdonyt mit bír el. Szóval az ív végén még van két váltó is, amelyik emelkedőben fekszik, mindkét váltó íves! A másik emelkedő picit barátságosabb, ott többet tudtam nyújtani rajta, a sorompós rész után már emelkedik, de az ív végén itt is emelkedőbe került még a két íves váltó.

Az előző terepasztalon 6-7cm volt az emelkedés, és működött ugyanígy minden. Videó a többi között.Ez fittyet hány minden szabványnak, de nem is kiállításra készült, csak a saját játékomnak és szemre sem néz ki nagyon szépen a villamos pályát megszégyenítő emelkedés. Nekem jó így és ami a lényeg, működik, használható, üzembiztos. Siklás nem volt, a felmerült legnagyobb probléma az, hogy a Fugi kocsik a gyári kapcsolójukkal tolt menetben szét tudtak akadni, a kurzkuplung oldotta ezt meg. Amíg nem cseréltem néha a szerelvény eleje elszabadult, leszáguldott az alagútba majd a maradék komótos tempóban utólérte, és tolta tovább, mindezt bármennyi körön át tudta reprodukálni :)

A Fugi mozdonyok a leggyengébb láncszemek, 5 Bhv kocsi a legtöbb amit elvisznek így de a peron mérete miatt 3-4 kocsis szerelvények járnak folyamatosan. Ugyanezek teherkocsikkal: 5 régi DDR-PIKO tartály, két pőrekocsi egyiken fém SIKU traktorok, két Gbs kocsi - minden további nélkül megy nekik. De még lehetne javítani is rajtuk. A PIKO Taurusok pedig gyakorlatilag érzéketlenek a terhelésre, nem számít hány kocsit akasztasz utánuk. Ez egy régi videó, hál' istennek azóta még kétszer átépítettem a terepet :) de még ott az M40 mozdony, az is fém volt tekitélyes súllyal, Roco hajtással, mindent elhúzott. Talán jövő héten már össze tudom rakni a Roco M61-est (festődik) akkor kipróbálom, mit tud. Hiányzik róla a tapadógyűrű, de rendeltem két tapadó gyűrű nélküli tengelyt, a tapadógyűrűt csak elkezdené ledobálni egy idő után, anélkül is működnie kell. Nálunk biztos a gravitáció gyengébb vagy nem tudom, hogy miért van ez :)) 67 négyzetméteres a tetőtér de ha mindent szabványnak megfelelőre építettem volna akkor kevés lenne még ez is.

 

És akkor még egyszer: szabvány és szegecsszámláló közönség: köszönöm, hogy nem olvastad el és nem reagálsz rá :) Nem az enyém a követendő módszer! Mindenki csinálja úgy, ahogy neki jól esik, ahogy szeretné. Csak annyit kérek, hogy amit nem próbált ki, arra ne vágja rá senki, hogy nem lehet megcsinálni vagy nem fog működni.

Előzmény: BRUT1 (15020)