Diesel44 Creative Commons License 2014.02.09 0 0 2551

Még nem elég világos minden amit leírtál. Ezek szerint, ha van párhuzamkapcsolód, akkor átalakítottad a rendszeredet 12V-osra. A párhuzamkapcsoló az indításhoz kell az csinál 24V-ot az indítómotornak. Akkor az equalizerre neked nincs szükséged. Az csak 24V-os rendszerhez kell. A hajón az energia hacsak nem járnak nagy fordulaton a motorok, sajnos mindig kevés. :( Nekem kiegészítésképpen van egy 80w-os napelemem is ami napsütésben 6 amperrel tölti az akkumulátorokat és van egy 1000W-os benzines aggregátorom is, amit használunk. Mi ha találunk egy jó helyet van, hogy 3-4 napig is ott vagyunk, ilyenkor nem járnak a motorok. Az elektromos rendszer fejlesztése együtt kell, hogy járjon a fogyasztás csökkentésével is. Arra gondolok, hogy a belső világítást ki kell cserélni alacsony fogyasztású ledes izzókra. Így is sok fogyasztó van, pl van tv, rádió, hűtőszekrény, töltjük az elemlámpákat, mobilokat, laptopot. A 220V-os átalakító (inverter) főleg ha 1000w-os sajnos sokat fogyaszt. Az új digitálisakat ún. inpulzusszélesség modulációs működésűket célszerű megvenni a jó hatásfokuk miatt. Bekapcsolt állapotban nem fogyasztanak sokat, de ha terheljük sajnos a terhelés függvényében zabálják az áramot. Az ötleted jó és már én is gondolkodtam azon, hogy általában kis fordulaton használjuk a naszádot. Ilyenkor a generátor nem adja le a maximális töltést. Jó lenne megváltoztatni egy kicsit az áttételét. Én két darab Volvo-Penta 270-es hajtóművet használok, vetus irányváltó karral, bowdennel működik.

Ha valakit érdekel van egy Volvo-Penta 280-as hajtóművem eladó.