pacsepa Creative Commons License 2014.01.30 0 0 290

Chiptuning nélküli autó turbóját is könnyen tönkre lehet tenni.

Nekem a kocsimat "autochip" csinálta a kocsi új korában FAP-os kocsin. Az 5 éves garancia most jár le. Semmi probléma nem volt.

 

Vannak aranyszabályok amiket be kell tartani, ezek függetlenek a tuningtól. Sajnos ezeket a szabályokat egyrészt nem sulykolják az autógyártók a user-ekbe, vagy azok gyakran nem tartják be (hidegindítás-leállítás szabályai). Külön súlyosbítja a helyzetet, ha a gyártók marketing olajcsere periódusát betartjuk. Ezek rettenetesen ki vannak hegyezve, agyon vannak idealizálva. Ha valaki pl sokat használja városban és csúcsforgalomban a kocsit, akkor a turbót fizikailag alig terheli, azonban mégis gyakrabban megy tönkre. Miért, mert az olaj jobban elhasználódik, leszűkülnek a keresztmetszetek a az olajellátó rendszerben valahol, többnyire a turbó előtt és főleg a modernebb változó geometriájú turbók kényesek az olajellátásra. Ennek a jelenségnek azonban nem sok köze van a tisztességesen tuningolt autóhoz.

Pl. az 1,6 Hdi motorok nagyon elterjedtek, Volvo-tól a Ford-ig és persze a Peugeot-Citroen által gyártott kocsikba is szerelték, szerelik. 20 ezer km-es olajcsere intervallumot adnak meg rá és mindössze 3,6 liter motorolaj van benne. Na pl ennél szerintem 15 ezer km lenne a normális.

 

Másik dolog, hogy gyakran teszünk a kocsikba tudtunkon kívül az előírtnál gyengébb minőségű olajat. Az utóbbi időben sokat cikkeztek róla, valószínűleg ez is az olajgyártók marketingjének a része, de tény, hogy létezik az olajhamisítás. Na most egy turbós FAP-os kocsiba nem az előírt minőségi olaj kerül, akkor az nagyon sokba kerülhet. Nem igazán éri meg azt a 3-5 ezer forint megtakarítást amit a bizonytalan eredetű olajjal értél el.

 

Előzmény: Dee*Jay (288)