A különbség a chiptuning és a tuningbox között -mint írtad - hogy "a chipnél pontosabban és több mindent tudnak beállítani".
A "több minden" jelen esetben azt jelenti hogy mindegyik (kb. 6-8db) motorfunkcióhoz tartozó paraméter egymással összhangban lesz módosítva a chip tuning során.
A 20%-os erőnövekedés így megoldható és a motor hosszú távon sem fog károsodni.
Az a típusú tuningbox aminek a linkjét leírtad, a rail nyomás érzékelőre van csatlakoztatva.
Csak a rail nyomást emeli meg, mert máson nem tud állítani.
Ahhoz hogy a 20%-os erőnövekedés létrejöjjön a tuningbox esetében, a rail nyomás többszörös mértékű emelésére van szükség mint a chiptuningnál, ahol jó néhány más paraméter is egyidejűleg beállításra kerül.
Ha hosszú távon meg akarod tartani az autót és a 45k-s tuningbox mellet döntesz, akkor érdemes még legalább 500k félretenni a porlasztócsúcsok és a nagynyomású szivattyú idő előtti cseréjére is.
A teljesség igénye nélkül még egy lényeges hiányossága a tuningboxnak, hogy több üzemanyagot juttat ugyan az égéstérbe, de a turbónyomáson nem tud állítani.
Ez azt jelenti hogy a motor a többletüzemanyag tökéletes elégetéséhez szükséges többletlevegő mennyiséget nem kapja meg, az üzemanyag-levegő keverési aránya felborul.
Lehetséges közép és hosszútávú következmények:
A részecskeszűrő idő előtt elhasználódhat, mert soha nem kap elegendő levegőt és nem tud tökéletesen regenerálódni - tiltás, vészüzem, hibaüzenetek.
Az egész kipufogórendszer lekormolódhat beleértve a turbólapátot is.
A turbó lekormolódása miatt a változó geometria megszorulhat egy bizonyos szögben vagy tartományban, aminek következménye lehet állandóan alacsony vagy állandóan magas turbónyomás a beszorulási szög függvényében.
A fent leírt és egyéb itt most nem részletezett problémák miatt gyűlt össze az idők során egy láda tuningbox nálam, amit ügyfelek autójából kellet kiszerelnem, pedig soha egyetlen darabot nem adtam el és a jövőben sem fogok.
Náluk a problémák nem az első 15 napon belül jelentkeztek.
Azt javaslom hogy mindenképpen normális céghez vidd el az autódat ha tuningban gondolkodsz, mert a legolcsóbb a végén a legdrágább lehet ha később költeni kell a motorra.
Részletes leírás és összehasonlítás a chiptuning és a tuningbox működéséről itt olvasható:
http://www.autochip.hu/chiptuning-vs-tuningbox
