(kicsit offszerűen kezdődik de majd áttérek az ontopik részre)
létezik olyan ötlet, hogy elektromos buszokat akku vagy felsővezeték helyett ultrakapacitorokról hajtanak meg,
ezeket az ultrakapacitorokat pedig a buszmegállóban töltik fel fixen odatelepített eszközzel
tehát amolyan félig-kötöttpályás rendszer alakul ki, ahol a megállók kötöttek mivel azokban fixen be van építve a töltő
erre jött az ontopik ötletem, hogy ilyen átmeneti gyorstároló szerepkörre a sűrített levegő is jó
úgy nézne ki a dolog, hogy a megállókban sűrített levegő tartály van, és hozzá kompresszor
a busz beáll a megállóba, valamilyen automata rendszer felcsatlakozik a tartályra, és újratölti a buszon lévőt, a busz a két megálló közti távot teszi meg a sűrített levegővel (a duplájára kell méretezni, hátha elromlik valamelyik töltő a megállóban)
ennek az a nagy előnye az ultrakapacitoros rendszerrel szemben, hogy a kompresszor a megállóban folyamatosan tud járni, nem kell pillanatnyi csúcsteljesítményre méretezni ami miatt nagyon drága lenne
ha a vonalon folyamatosan közledik 3 busz egyenként 40KW átlagteljesítményt felvéve, és van 10 megálló, akkor 120KW/10 = 12KW kell egy-egy kompresszorba, ugyanez az ultrakapcitoros rendszerben 2 perces töltéssel és 5 perces úttal számolva a megállók között 5/2 * 40KW = 100KW
legfeljebb a tölő hűtésével lehet spórolni, mert van 16,5 perce kihűlni két busz között
ez a méretezés maga után vonja hogy mit kell a villamos hálózatból a tölthöz vinni, tehát elég drága lesz
a kompresszor nyilvánvaló hátránya hogy hangos, és hőt termel a megállóban, ez a hő használható lenne pl zárt várók fűtésére, vagy lehet vele vizet melegíteni, amit a busz szintén felvesz, és egyrészt a sűrített levegő fűtésére fordítja, másrészt az utasteret is fűtheti vele
nyáron a sűrített levegős sztorit meg lehet fordítani, napkollektort telepíteni a járműre, és az onnan nyert hővel előmelegíteni a sűrített levegőt, így a napkollektor által begyűjtött energia szinte teljes mértékben hasznosul...