Törölt nick Creative Commons License 2014.01.24 0 0 30610

Szerintem kár feszegetni a szerelős témát - egyértelmű, hogy a pénz, illetve inkább a pénztelenségről szól az egész. Svájban vagy Svédországban biztos nem erről szól egy Fiat fórum. Azt nem állítom, hogy a gazdagabb országokban nincs buherálás, de biztos, hogy nagyságrenddel kevesebb. 

Ráadásul a PuntoI-es  mára a kora és alacsony ára miatt a legszegényebb réteg autójává vált és lassan már a II-es is oda jut. 

Bárkivel beszélgetek kasznis-szerelő-villamosságis szakmában, szinte mindenki panaszkodik. Unix-Bárdi a boldog-boldogtalannak kedvezményt rendszerrel elvette a szerelők biztos pénzforrását, az emberek meg széles körben tudják már, hogy a szerelőjük korábban az alkatrészen is nyert -30-50%-ot a munkadíjon túl. Ezért ma már az emberek harmadát úgy kell leszerelniük - amikor jön azzal, hogy csinálják meg, de ő hozná az alkatrészt ismerősön keresztül, mert van ám kedvezménye és ő kiszámolta, hogy úgy olcsóbb. Aztán a szerelő mond egy emelt munkadíjat bosszúból hozott alkatrész mellett, és még inkább arra készteti az embert, hogy "oké, akkor berakom magam" vagy "gyere szomszéd Józsi - rakjuk fel ezt a fékbetétet és hefteljük be azt a lyukat a küszöbön, és kapsz egy ötöst, műszakira meg úgy is tudom, hogy hová kell vinni, hogy átmenjen"

Több autószerelő ismerősöm is kényszerűségből vizsgáztat - mert az legalább egy biztos bevétel. Ahhoz mennek az emberek, akiről tudják, hogy nála át fog menni. Szerintem ha drasztikusan beszigorítanák a műszakiztatást, akkor a magyar autóállomány harmada kiesne az utakról vagy műszaki nélkül járna. 

Az nkh persze sír, hogy sok a korrupció, a naív apeh meglepődik ,amikor kiderül, hogy alig adnak számlát a szerelők, de ez itt  egy ördögi kör.

Lehet itt keménykedni meg szigorítani, meg fikázni az otthon próbálkozó embereket, de szerintem amíg nem lesz több pénze a népnek, addig ez így fog menni. Az emberek próbálkozni fognak otthon, aztán van akinek sikerül van akinek nem.

Én ifjú koromban sok évvel ezelőtt ugyanígy próbálkoztam szerelgetni azzal a különbséggel, hogy mindig szereztem valami havert, aki csinált már olyant. Aztán idővel kicsiszolódtam, de nálam is volt még olyan az elején, hogy majdnem felgyújtottam az autóm a hülyeségem miatt..

Hozzám is szoktak járni a családból és barátok szerelgetni. Segítek nekik és aszisztálok, de már olyan apró dolgokon el szokott vérezni az emberek nagy része, ha megkérdezem, hogy melyik akkusarut kell (először) levenni és miért? Szinte senki nem tudja a választ még az egyetemet végzettek közül sem - pedig hány ember cseréli maga az akksit arra nem is gondolva, hogy milyen veszélyes műveletet végez - ha nem tudja a módját..