imre92 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 82208

Üdv!

A cseh C14-198 wastegate szelepes turbónak van ez a furcsa jellegzetes hangja.

Kép:

 

Egy kis magyarázat.

 

A wastegate tulajdonképpen egy nyomásérzékeny szelep. Amikor a kipufogó gáz nyomása a turbó és a hengerfej között egy bizonyos nyomásértéket átlép, akkor a wastegate szelepe kinyit, és a kipufogó gáz a turbót megkerülve, annak további pörgetése nélkül távozik a motorból. Az, hogy a wastegate milyen nyomásértéknél nyit ki, az a szelepben található ellentartó rugó erejétől függ.

Tehát lépésekben:
1. nyomsz egy kövér gázt, így a motor a terhelés következtében elkezd nagymennyiségű kipugázt fújni a turbóba
2. a turbó szépen felpörög, és feltölti a motort nagynyomású levegővel, így nagyobb teljesítményre teszi képessé a mechanikát
3. a turbó már felépítette a kívánt maximális nyomást (pl. 1.0BAR), de a motor még messze a leszabályzási fordulattól, te pedig továbbra is tövig állsz a gázon
4. ekkor a wastegate szelepe kinyit, a kipufogó gáz egy része pedig úgy távozik a motorból, hogy a turbót jobban nem pörgeti már meg, tehát a turbónyomás nem emelkedik nagyobb értékre

Meg ezért is van az a nagy huhogása a turbónak mikor leveszed a lábad a gázról.

 

A képen a hármas jelű szelep nyit ki. És ott engedi el a felesleges kipufogógázt hogy ne pörgesse tovább a turbót.

 

 

 

 

Előzmény: kacsas12 (82207)