autochip Creative Commons License 2013.12.12 0 0 273

Minden munka "iszonyú" ha jól csinálják :-)
A chiptuning is már csak ilyen.
Lehet csinálni jól és rosszul is (egyre többet javítok kezdők után).


Éveken keresztül nyúztam, teszteltem motorokat különböző hőmérsékleti viszonyok között, különböző oktánszámú üzemanyagokkal.

A fejlesztésnek sosincs vége.

 

Az F1-es technológia és a sorozatgyártásban készült utcai autók technológiája 2 külön világ.
Egy F1-es autóban minden személyre, sőt pályára szabott.
Minden pálya más beállítást igényel, és minden autóban egyedi vezérlőprogram, chiptuning van az adott pályához és motorhoz, akár a versenyző vezetési stílusához is specifikusan beállítva.

 

 

A tartósság nem szempont, elég ha a motor az adott versenyt kibírja.
A motor a lehető legtöbbször van teljes terhelésen, és a box kiállást leszámítva egyszer sem állnak meg.

 

A sorozatgyártásra készült autók utcai használata nem a versenyzésről szól (bár vannak kivételek) a tartósság itt elsődleges szempont.

 

 

Megfigyelhető hogy egy típuson belül ugyanaz a hengerűrtalmú motor különböző teljesítményű változatokban is létezik.

Az esetek egy részében maga a motorblokk teljesen megegyezik, így gazdaságosabb a gyártás, mert nem kell külön gyártósor a gyengébb és az erősebb motorblokkokhoz.

 

Különbözhetnek az utólag felszerelt alkatrészek, injektorok, turbók, hengerfej, kipufogó,stb. méret és kialakítás, vagy csak a vezérlőprogram.

Könnyen belátható hogy a gyengébb verziókban egészen biztosan van még tartalék, hozzáteszem hogy az erősebbekben is hiszen átlagbeállításokat laptak.


Minden autóban hagynak gyárilag tartalékokat, amit egy jól módosított chiptuning programmal biztonságosan ki lehet használni, anélkül hogy az a tartósság rovására menne.

 

 

Egy utcai autó általában részterhelésen üzemel, továbbá nem tud folyamatosan haladni a közúton, meg kell állnia piros lámpánál, gyalogátkelőhelynél, indokolt forgalmi helyzetben, stb.
Ezek után általában el is kell indulni, ami nem probléma ha a gyári beállítással már "lent" is van nyomaték.


Ha gyári beállítás alsó fordulatszám tartományban nyomatékszegény, akkor a motort pörgetni kell (lendületes elinduláshoz) ami fogyasztásnövekedést eredményez.
A motorvezérlő program megfelelően végzett módosításával pozitív változásokat érhetünk el a motor karakterisztikájában, a gázpedál reakcióidejében és a fogyasztásban is, kellő tapasztalat birtokában egyéni kérések is megvalósíthatóak.

 

Részletes leírás itt http://www.autochip.hu/chiptuning  olvasható.

 

A chiptuning előnyeit azok élvezik igazán, akiknek egy jól megírt program van az autójukban. 


Sok ügyfelem a chiptuning óta eltelt néhány évben 100-200e. km-t megtett az autójával hibamentesen, hosszú távú visszajezések igazolják, hogy a tartósság is megmaradt.

 

 

Előzmény: qajakos (272)