padisah Creative Commons License 2013.12.04 0 0 757

ezt kéne valahogy bevezetni, villamos vontatású teherforgalom, sínen Budapesten belül

olvastam ilyen megoldásokról,

 

németeknél valamelyik városban a VW-t tehervillamos látja el alkatrészekkel, ez a város előírása volt, a cég "természetesen" kamionokkal szerette volna megoldani a dolgot a belváros közepén, de környezeti okokból kikényszerítették a villamost

 

illetve egy holland megoldás volt, ahol ha jól tudom a szemetet vitték ki a városból ilyen módon

 

van néhány általános korlát a villamos tehervontatásnál, az egyik hogy helyhezkötött, oda tud menni ahol sín van, tehát ott lehetne hasznát venni, ahol egy helyre kell sokmindent vinni, és vezet oda sín

 

ilyen hely a Westend, a Mammut etc, ezeket a plázákat villamos teherszállítással kellene ellátni áruval, úgy hogy a cucc (a zöme úgyis gondolom nyugatról jön kamionon vagy vonaton) egy átrakodó depóba érkezik meg, onnan a belső városi villamos teherszállító felkapja és kiviszi a plázához

 

a régi tátrákból simán lehetne ilyen tehervillamosokat csinálni, vagy csak vontatót belőle, és külön kocsikat, amin utazik az áru

 

a helyhezkötöttség feloldására azóta született egy másik hibrid ötletem

maga az áruszállító egy gumikerekes teherautó, de alkalmas arra, hogy egymás mögé kapcsolva gumikerekes járműszerelvényt alkosson (5-6 kocsival). Ezeknek lehet belsőégésű motorja, vagy kis hatótávot (10-20km) biztosító akkumulátoros villamos hajtása

 

ezeket szerelvénybe szervezik, és egy sínen (vagy trolivonalon) haladó nagy teljesítményű vontató eszköz húzza el az útja nagy részén, és csak ott csatlakozik le, ahova az árut szánják

 

nyilván kell hogy útburkolatba épített legyen a sín, különben a gumikerekes nem tud elmenni, és az is hogy jogi/kresz akadálya ne legyen a járműszerelvénynek

 

a sofőröknek végig az autókban kell űlni, és kormányozni, a felcsatlakozást/leoldást lehetne automatizálni, akár mozgó szerelvényről ha meg van oldva hogy mindig a végéről csatlakozik le egy autó