tkonczer Creative Commons License 2013.11.27 0 0 19

Hello,

 

nekem egy golf kombim van, 2013-mas évjárat 140Le dízel, DSG-vel. Ez más technika, "olajos" és nem száraztárcsás ill. 6 sebességes, nem 7. A te hozzászólásodban olvastam végre szintén ez ta döccenéses dolgot, ezért reagálok erre a bejegyzésre...kifejtem bővebben :)

 

 

Az általad írt fékezés nagyon rossz érzés, 4-3 de főleg a 3-2 egy érezhető döccenés, amit érdekes az utasaim nem vesznek észre: kollégák, család, ffiak/nők vegyesen. De én igen. Tehát a visszaváltás kifejezetten rossz érzés. Sőt idegesítő. Az 1-üres szintén érezhető, de elviselhető.

 

Viszont a gyorsítás frenetikus: szinte mindig minden autó mellé beállok párhuzamos úton és elképesztően rajtolok el sima D-ben. Az S állás az értelmetlen baromság: pörgetia dízelt a visszaváltásos döccenések még rosszabbak. A hirtelen megáll a sor vagy a lámpa lassú majd megállok gurulásból zöldre vált, tehát repülőrajt szituban veled ellentétben hihetetlen gyorsan kapcsol vissza akár duplán vagy még többet is. A kézi váltó a sötét középkor, nem lehet vele ilyen gyorsan csúsztatni/elrúgni a kuplongot hogy erajtolhass. ez annyira gyors. Sőt éppen ez a bajom néha. Ha kicsit is vehemensebben nyomod le a  gázt, ránt az autó, ez engem zavar és már az utasaimat is. Tény, hogy otthagysz mindenkit lazán. Városon belül tehát nem a legfinomabb váltó...sokszor mintha nem is csúsztatna semmit. 

 

Sávváltások (Budapest): ahova csak akarok, amit írsz, hogy nem tudnék besorolni, mert késlekedik az itt nincs meg. minden gázmozdulatot lekövet, a késlekedés szinte semmi, sőt sokkal gyorsabb a kézinél. Nem vagyok teljesen troll, de majdnem azzá tesz ez a kocsi. Sokkal többet váltk sávot, mert ennyivel gyorsabban kezeli le a kuplungszúsztatásokat, előtte egy dízel Jettám volt, 5-ös kézi, szuper autó, azzal is mentem mint az állat, de sehol sincs ehhez képest, és nem a motorerő különbség miatt. Fordítva vagyok a dologgal: most több üres helyet észlelek anyival gyorsabb az utóm reakcióideje (nem a motorja). Hegyalja út felfelé Budapesten: itt érezni a vonóerő megszakadás teljes hiányát, mindenkit simán ott lehet hagyni, hasonló motorizáltságú kéziseket pedig külön öröm lenyomni.

 

viszont az országúti előzések ill. autópálya: itt végképp ez a király, itt már nem érezni semmit 6-5-4 és 4-5-6 a sorrend, ahogy gyorsítottál és visszaveszel a gázból már azonnal 6-ban van, ahogy lenyomod félig, már 4-ben. Itt már ókori szekér a kéziváltó.

 

Parkolás: nagyon finoman kúszik, kifejezetten könnyű a parkolás, olyan mintha dízel manuálnál csak a kuplungot emeled, na de emelkedőn: fék elenged majd kis idő múlva kúszni kezd. Idegesítő, de megsokható. Kis gázzal kell abszolválni. Lejtmenet R-ben néha előre gurul! ilyenkor kissebb nagyobb gázzal lehet észretérteni, hogy tegye már üresből hátramenetbe. Ez a konstrukció ilyen, ez megszokható, nem tarom hibának. A kúszás szinte semmi, ennek előnye az, hogy nem döccenünk, mint a hagyományos autómatákkal ha kicsit akarunk közelebb menni az előttünk levőhöz, a hátránya, hogy gázt kell adni ha a sor kicsit is elindul.

Motorfék: minek??! Utálom a motorféket semmi szükség rá, lejtmenetben gázzal kell menni!, mert a vissza 2 döccenéses majdnem megállunk story történik, a mögöttem jövő úgy érezheti, hogy szivatom egy kéziváltóssal, féklámpa nélküli kettőből leugrok a kuplongról ötlettel. Rettenetes az állandó hülye motorfék. Gurulna normálisan üresben és fékzhetnék csak én. Igen a sima úton megállok szitu a legrosszabb, sokszor a motorfék többet fékez főleg a 3-2-kor, mint ahogy én adagolnám. ez főleg a lassú becsorgásnál van így. A motorfék egy baomság, idegesít.

 

 

A 15. hozzászóló azt írja, a tempomattal lejtmenetben gyorsul. Nálam minden rendben van, nincs ilyen gond.

 

Offtopic: ennek a 6-os kombinak a comfortine komfortülése annyira kényemetlen, de annyira...szóval borzasztóan. 184cm és 76 kg vok, nekem borzasztó rossz helyen van a deréktámasz, konkrétan a seggemet kitolja az ülésből és pont a derekamat/hátamat nem tartja semmi, A Jetta trendline sima ülése tökéletes volt.

Ki az aki szerint szintén ótvar a komfortülés és rosszabb a támasz nélkülinél?

 

Akinek vagy aki vezette már az új generációs váltót, amely képes az üresben gurulásra gázelvételkor, az is ilyen döcögős a lassú fékezés megálláskor? Érdekes, ezt a döcögést egyik autós portálon sem olvasni egyik cikkben sem.